Prawo rzymskie - V rok 2200-1DHP164A
Jasny i zwięzły opis treści zajęć pozwalający określić ich zakres tematyczny.
Jeżeli przedmiot realizowany jest w kilku formach (np. wykład i ćwiczenia), należy opisać wykład i ćwiczenia oddzielnie. Np. „Wykład ma za zadanie...”, „Ćwiczenia poświęcone są...” (zgodnie z informacją zamieszczoną w polu wyżej, dotyczącą form(y) zajęć).
Korzystne byłoby określenie szacunkowej, całkowitej liczby godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów uczenia się (biorąc pod uwagę godziny zorganizowane, sposób zaliczenia, pracę samodzielną studenta).
(do 65 tys. znaków)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu student:
Posługuje się elektronicznymi bazami danych
Umie szukać literatury w katalogu kartkowym
Umie właściwie formułować noty i sporządzać wykazy literatury i źródeł
Na IV roku dokonuje wyboru tematu pracy magisterskiej
umie sporządzić plan pracy
samodzielnie dobiera dla danego tematu teksty źródłowe i analizuje je
Referuje kolejne rozdziały pracy magisterskiej
V rok kończy samodzielnym napisaniem pracy magisterskiej
Należy zamieścić opis zakładanych efektów uczenia się: wiedzy, umiejętności i innych kompetencji, które student nabywa poprzez realizację danego przedmiotu.
UWAGA: Jeżeli przedmiot jest realizowany w kilku formach (np. wykład i ćwiczenia, wykład i laboratorium itp.), to należy zdefiniować efekty uczenia się dla całego przedmiotu.
UWAGA: Efekty uczenia się dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu (np. dla wykładu i dla ćwiczeń) zostaną przedstawione w części B załącznika.
UWAGA: Efekty uczenia się dla całego przedmiotu NIE MUSZĄ BYĆ sumą efektów uczenia się zdefiniowanych dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu.
Efekty uczenia się opisujemy za pomocą czasowników, np.:
„Po ukończeniu przedmiotu (wykładu, ćwiczeń) student:
– analizuje...
– rozpoznaje...
– wyjaśnia...”
Listę przykładowych czasowników opisujących efekty kształcenia można znaleźć na stronie www.bjk.uw.edu.pl w opracowaniu Efekty kształcenia – pomocne informacje.
(do 4.000 znaków)
Kryteria oceniania
Samodzielna praca na seminarium
Na V roku przygotowanie pracy magisterskiej
Należy podać sposób weryfikacji i oceniania osiągniętych przez studenta efektów uczenia się określonych dla przedmiotu jako całości (która może obejmować różne formy zajęć, np. wykład i ćwiczenia, wykład i laboratorium itp.), np. wymagania egzaminacyjne, jeżeli przedmiot kończy się egzaminem.
UWAGA: Metody i kryteria oceniania osiągniętych efektów uczenia się zdefiniowanych dla poszczególnych form dydaktycznych zajęć w ramach przedmiotu należy przedstawić w części B niniejszego załącznika.
(do 4.000 znaków)
Literatura
Literatura zmieniająca się i zależna od przygotowywanych prac magisterskich
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: