Marketing międzynarodowy i PR 2104-M-D2MMIPR-MPH
- https://kampus.come.uw.edu.pl
- https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 (w cyklu 2023L)
- https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 (w cyklu 2024L)
1. Omówienie zajęć i zasad uczestnictwa. Wprowadzenie terminu marketing, wprowadzenie terminu marketing-mix (kompozycja marketingowa). Model 4P. Rozszerzony marketing mix (4P+2P, 7P). Alternatywna koncepcja marketing mix Philipa Kotlera - 4C. Segmentacja i plasowanie w warunkach międzynarodowych.
2. Produkt w marketingu międzynarodowym.Co to jest produkt. Cykl życia produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu.Strategie produktowe na rynkach międzynarodowych. Efekt kraju pochodzenia.
3. Marka na rynkach międzynarodowych.Marka - definicja, funkcje i zasady tworzenia. Strategie marek na rynkach międzynarodowych. Zalety i wady marki globalnej. Zalety i wady marki lokalnej
4. Dystrybucja na rynkach międzynarodowych. Istota dystrybucji, typy dystrybucji, dystrybucja tradycyjna vs. zintegrowana. Umiędzynarodowienie kanałów dystrybucji.
5.Kształtowanie ceny w warunkach międzynarodowych.Cena jako instrument marketingowy ; Podstawy ustalania cen w marketingu międzynarodowym: ujednolicanie czy różnicowanie; Szary marketing; Ceny transferowe.
6.Public relations vs. marketing. CSR vs. PR. Geneza i ewolucja PR.
7.Public Relations - cele, funkcje i modele.Public Relations – wprowadzenie do zagadnienia;Definicje PR; Istota i funkcje PR, ewolucja PR
8.Public Relations - wybrane instrumenty.Corporate Design, Media Relations, Publicity, Sponsoring, CRM
9.Wizerunek w PR.Wizerunek, tożsamość i reputacja w PR; metody budowania wizerunku organizacji; wizerunek państwa - branding narodowy. Marka Polska.Próby stworzenia marki Polska. Prace Wallego Olinsa na rzecz Marka Polska. Symbole wykorzystywane do promocji Polski. Instytucje zaangażowane w promocję Polski.
10.Sytuacje kryzysowe i sposoby zarządzania nimi. Pojęcie kryzysu w organizacji. Typy sytuacji kryzysowych. Reakcje na sytuacje kryzysowe.
W cyklu 2023L:
Opis w części ogólnej. |
W cyklu 2024L:
Opis w części ogólnej. |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
W cyklu 2023L: zdalnie | Ogólnie: lektura monograficzna mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2024L: zdalnie |
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe pojęcia z zakresu marketingu międzynarodowego i public relations.
Student rozumie znaczenie marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstw międzynarodowych
Kompetencje społeczne - student rozumie kontekst społeczny i etyczny działań przedsiębiorstw międzynarodowych
S3_W01, S3_W03, S3_W06, S3_W07, S3_U02, S3_U04, S3_U05, S3_U06, S3_K01, S3_K02
Kryteria oceniania
Projekt - wykonanie zadań w trakcie zajęć.
Szczegółowy opis metod i kryteriów oceniania:
Warunkiem pisania zaliczenia jest obecność na co najmniej 8 zajęciach. Można mieć 2 nieusprawiedliwione nieobecności. Tylko studenci posiadający 8 obecności będą mieli rozliczone zadania.
Ocena końcowa składa się z:
Aktywność w czasie zajęć max 20 pkt
Projekt końcowy (na ostatnich zajęciach) max 80 pkt.
Skala:
55% i wyżej - ocena 3
65% i wyżej -ocena 3,5
75% i wyżej - ocena 4
85 % i wyżej ocena 4,5
90% i wyżej - ocena 5
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
F.P.Seitel, Public Relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003
M. Ryniejska-Kiełdanowicz, Public relations Polski w okresie kandydowania do Unii Europejskiej, Wrocław 2007
W. Olins, Wally Olins o Marce, Instytut Marki Polskiej , Warszawa 2004
S. Anholt, Sprawiedliwość marek, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2006
A. Murdoch, Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003
P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0., MT Biznes, 2010.
Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka, red. K. Fonfara, Warszawa 2014
Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, red. nauk. E. Duliniec, Warszawa 2007.
Zarządzanie silną marką, red. K.M. Witek Hajduk, Wolters Kluwer Polska SA, 2011.
Literatura pomocnicza (uzupełniająca):
International Marketing 2nd Edition (2018), by Daniel W. Baack, Barbara Czarnecka, Donald E. Baack.
International Marketing (2019), Philip Cateora, John Graham, et al.
Aleksandra Hauke-Lopes; Milena Ratajczak-Mrozek; et al (2018), MARKETING MIĘDZYNARODOWY – WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW. Studia przypadków i zadania;Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań.
International Public Relations and Public Diplomacy: Communication and Engagement (2014): Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey (eds.).
W cyklu 2023L:
Opis w części ogólnej. |
W cyklu 2024L:
Opis w części ogólnej. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
zajęcia wspomagane są platformą e-learnigową Kampus: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 |
W cyklu 2024L:
zajęcia wspomagane są platformą e-learnigową Kampus: https://kampus.come.uw.edu.pl/course/view.php?id=6106 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: