Marketing międzynarodowy 2104-M-D1MAMI-MPH
Pojęcie marketingu i marketingu międzynarodowego. Orientacje marketingu międzynarodowego.
Marketing międzynarodowy a warunki funkcjonowania firmy. Segmentacja i plasowanie w
marketingu międzynarodowym. Problemy badań marketingowych na skalę międzynarodową. Nabywca w marketingu: potrzeby i pragnienia; decyzje zakupowe. Eurokonsument. Produkt w marketingu międzynarodowym: standaryzacja i adaptacja. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka: internacjonalizacja i globalizacja marek. Miejsce marki w różnych kulturach. Ceny a rynki zagraniczne: sposoby ustalania cen, problem "szarego marketingu". Dystrybucja w marketingu międzynarodowym. Działania aktywizujące sprzedaż. Style promocji w różnych krajach. Miejsce reklamy w marketingu międzynarodowym.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
student zna podstawowe pojęcia i modele marketingu
student rozumie specyfikę marketingu na rynkach międzynarodowych
Kryteria oceniania
zal-o
Literatura
J. Altkorn: Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
G. Antonides, W. Fred van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
Eugeniusz Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, https://han.buw.uw.edu.pl/han/ibuk/korpo.ibuk.pl/fiszka.php?id=59#spistresci
E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE Warszawa 2001.
W. Grzegorczyk, Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
A. Hauke, M. Ratajczyk, Marketing międzynarodowy. Studia przypadków, WAEP, Poznań 2006.
A. Hauke-Lopes [et al.].Marketing międzynarodowy : studia przypadków i zadania, Poznań 2013.
P. Kotler, Marketing, (różne wydania)
A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, E. Duliniec (red. nauk.), SGH, Warszawa 2007.
R. Nowacki, Reklama. Podręcznik, Difin, Warszawa 2005.
N. M. Pazio, Marketing na rynkach międzynarodowych, Warszawa 2016
J. Schroeder, Badania marketingowe rynków zagranicznych, W AE w Poznaniu, Poznań 2002.
J. W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy : zarys problematyki, PWE Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: