Psychologia w biznesie 2103-ORP-M-D1PBIZ
W trakcie wykładów będą omawiane takie zagadnienia jak:
Historia i obszary zainteresowań psychologii biznesu.
Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w obszarze biznesu.
Percepcja człowieka w środowisku biznesowym. Błędy i zniekształcenia poznawcze.
Wpływ różnic indywidualnych na funkcjonowanie w obszarze biznesu.
Psychologia przedsiębiorczości i rozwoju kariery zawodowej.
Psychologiczne aspekty podejmowania decyzji i ryzyka.
Mechanizmy funkcjonowania społecznego w organizacjach i zespołach pracowniczych.
Konflikty i dylematy społeczne.
Rola kultury w obszarze biznesu.
Psychologia menedżera.
Innowacyjność, rozwój i zarządzanie zmianą.
Psychologia zachowań konsumenckich i marketingu.
Zachowania dewiacyjne i dysfunkcyjne w biznesie.
Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych. Rola kondycji psychologicznej człowieka.
Celem ćwiczeń jest rozwój umiejętności zastosowania wiedzy psychologicznej do analizy i rozumienia mechanizmów zachodzący w obszarze biznesu a także poznawanie i rozwój własnego potencjału w tym obszarze.
W cyklu 2023Z:
W trakcie wykładów będą omawiane takie zagadnienia jak: |
Tryb prowadzenia
mieszany: w sali i zdalnie
w sali
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
- K_W01 - kategorie teoretyczne wykorzystywane w badaniach stosunków pracy i stosunków przemysłowych, obejmujące obszar psychologii biznesu.
- K_W04 - w pogłębionym stopniu mechanizmy psychologiczne związane z funkcjonowaniem w obszarze biznesu.
- K_W06 - gospodarcze, społeczne, prawne i etyczne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu przemian technologicznych i ich konsekwencji, które dotyczą obszaru psychologii biznesu.
Student ma wiedzę na temat:
- metod badania zachowań i zjawisk w obszarze psychologii biznesu;
- czynników wpływających na interpretację otoczenia, podejmowania decyzji i działania w środowisku biznesowym;
- mechanizmów funkcjonowania społecznego w organizacjach i zespołach pracowniczych;
- roli czynników kulturowych w obszarze biznesu;
- psychologicznych aspektów pełnienia roli menedżera;
- mechanizmów związanych z rozwojem firmy i zarządzania zmianą;
- psychologii zachowań konsumenckich i marketingu;
- zachowań dysfunkcyjnych w środowisku biznesowym i radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach.
W zakresie umiejętności student potrafi:
- K_U02 - formułować, analizować i rozwiązywać problemy związane z funkcjonowaniem organizacji w kontekście stosunków pracy i stosunków przemysłowych; obejmujące obszar zainteresowań psychologii biznesu.
- K_U04 - efektywnie prezentować w formie ustnej i pisemnej wyniki własnych badań i analiz z obszaru stosunków pracy i stosunków przemysłowych z uwzględnieniem różnych grup odbiorców;
- K_U08 - planować i prowadzić negocjacje w zakresie relacji zatrudnieniowych i stosunków przemysłowych;
W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:
- K_K03 - odpowiedzialnego i etycznego pełnienia ról zawodowych w obszarze stosunków pracy i stosunków przemysłowych, z dbałością o rozwój dorobku zawodu i etyki zawodowej, a także samorozwój zawodowy.
- poszerzenia kompetencji w zakresie rozumienia własnych potrzeb, zasobów i obszarów do rozwoju.
Kryteria oceniania
Test wiedzy
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna (red.), Psychologia biznesu, PWN, Warszawa 2020.
Urszula Gros, Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, PWN, Warszawa 2003.
Zofia Ratajczak (red.), Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy. Wydawnictwo Difin S.A, Warszawa 2015.
W cyklu 2023Z:
Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna (red.), Psychologia biznesu, PWN, Warszawa 2020. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Wykład 30 godzin dydaktycznych |
W cyklu 2024Z:
Wykład 30 godzin dydaktycznych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: