Globalizacja 2102-M-D3GLOB
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Z:
Globalizacja jako temat zajęć studiowania wymaga holistycznego/całościowego podejścia, Przedmiot jego treść i formy nauczania zostały zaprojektowane tak by to umożliwić. Proponowana jest nie tylko praca nad tekstami teoretycznymi dotyczącymi zagadnienia, ale także formy wizualizacyjne, które pozwalają na wczuwanie się w sytuację, rozumienie kontekstowe, współzależność zjawisk, różnorodność i odmienność. Globalizacja jest procesem ciągłym wobec tego istotne jest dzielenie się naszym wspólnym doświadczaniem, rozumieniem - sposobem nauczania i uczenie jest dialog/ rozmowa, stawianie pytań i wspólne działania. Warsztat stanowi zatem lustrzane odbicie przedmiotu nauczania, tak by zapewnić maksymalny wgląd w problemy, kwestie i wyzwania związane z procesami globalizacji oraz poznają globalnych aktorów i wyłaniające się struktury władzy. Studenci uczą się aktywnie pozyskiwać informacje i dokonywać syntezy potrzebnego materiału. Tworzą także zespołowe projekty postrzegania i kreowania ładu polityczno-społecznego. Kompetencje miękkie są tworzone w sytuacji gry i symulacji. |
W cyklu 2025Z:
Globalizacja jako temat zajęć studiowania wymaga holistycznego/całościowego podejścia, Przedmiot jego treść i formy nauczania zostały zaprojektowane tak by to umożliwić. Proponowana jest nie tylko praca nad tekstami teoretycznymi dotyczącymi zagadnienia, ale także formy wizualizacyjne, które pozwalają na wczuwanie się w sytuację, rozumienie kontekstowe, współzależność zjawisk, różnorodność i odmienność. Globalizacja jest procesem ciągłym wobec tego istotne jest dzielenie się naszym wspólnym doświadczaniem, rozumieniem - sposobem nauczania i uczenie jest dialog/ rozmowa, stawianie pytań i wspólne działania. Warsztat stanowi zatem lustrzane odbicie przedmiotu nauczania, tak by zapewnić maksymalny wgląd w problemy, kwestie i wyzwania związane z procesami globalizacji oraz poznają globalnych aktorów i wyłaniające się struktury władzy. Studenci uczą się aktywnie pozyskiwać informacje i dokonywać syntezy potrzebnego materiału. Tworzą także zespołowe projekty postrzegania i kreowania ładu polityczno-społecznego. Kompetencje miękkie są tworzone w sytuacji gry i symulacji. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W02 - zna i rozumie zjawisko i problematykę globalizacji w różnych aspektach i wymiarach: społecznym, ekonomicznym, politycznym.
K_W04 - zna i rozumie uwarunkowania (ekonomiczne, społeczne, kulturowe ) dla zachowań i aktywności społecznej i politycznej.
K_U01 - potrafi krytycznie analizować koncepcje i pojęcia dotyczące procesów globalizacyjnych.
K_U02 - potrafi opracowywać zagadnienia, zjawiska i zachowania społeczne i polityczne o charakterze globalnym w sposób syntetyczny.
K_U03 - wskazać na poziomie pogłębionym relacje między polityką a zjawiskami i procesami globalizacji.
K_K02 - jest gotów do wyznaczania priorytetów służących do tworzenia i realizacji określonego przez siebie i innych zadań i projektów.
K_K03 - jest gotów do reprezentowania różnorodności i wielokulturowości zglobalizowanego świata w sposób wielopłaszczyznowy i wielowymiarowy.
Efekty zdefiniowane dla specjalności
S2_W02 - zna i rozumie wpływ globalizacji na zasady funkcjonowania systemów politycznych.
S2_W03 - zna i rozumie wpływ procesów globalizacyjnych na zmiany kultury administrowania.
S2_U01 - potrafi krytycznie obserwować i interpretować zjawiska oraz mechanizmy związane z globalizacją, zachodzące w sferze administracji publicznej.
S2_U03 - potrafi korzystać z obowiązującego systemu aksjonormatywnego, podkreślając przydatność reguł i norm w sferze administracji publicznej, w kontekście wyzwań globalizacji.
S2_U04 - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł prawa i dokumentów wytworzonych przez instytucje rządowe, samorządowe oraz ich otoczenie.
S2_K01 - jest gotów do kompleksowego, efektywnego, kreatywnego i rzetelnego realizowania zadań odnoszących się do różnych sfer działania w administracji publicznej.
S2_K02 - jest gotów do wykonywania swoich zadań w strukturach administracji publicznej, uwzględniając prawne, polityczne, ekonomiczne i etyczne aspekty konsekwencji swoich działań, w tym w aspekcie wyzwań globalizacji.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa jest wystawiana w oparciu o ocenę zrealizowanej pracy zespołowej (projektu). Ponadto oceniane jest aktywne uczestnictwo w dyskusjach na zajęciach.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do wykonywania określonych elementów zadania, a studenci dyskutują nad treściami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Ten poziom wymaga krytycznego zaangażowania w treści generowane przez SI oraz oceny ich wyników.
Używanie SI jest dozwolone do wykonania określonych zadań, ale każda wygenerowana treść musi być cytowana.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Źródła internetowe potrzebne do zajęć i końcowego projektu
Także:
Artus P., Girard M-P., Wielki kryzys globalizacji, Warszawa, 2008
Barber B.R., Imperium strachu: wojna, terroryzm i demokracja, Warszawa, 2005
Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Warszawa, 2000
Beck U. Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, 2004
Beck U. Władza i przeciwwładza w epoce globalnej: nowa ekonomia polityki światowej, Warszawa, 2005
Castells M. Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2007
Friedman T. Świat jest płaski, Warszawa, 2006
Giddens A., Europa w epoce globalnej, Warszawa, 2009
Giddens A., Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa, 2002
Mandle J. Globalna sprawiedliwość, Warszawa, 2009
Rothert A. Emergencja rządzenia sieciowego, Warszawa, 2008
Rothert A. Dezagregacja polityki, Warszawa, 2010
Scott J. Władza, Warszawa, 2006
Wnuk-Lipiński E. Świat międzyepoki: Globalizacja, Demokracja, Państwo narodowe, Kraków, 2004
Uwagi
W cyklu 2024Z:
brak |
W cyklu 2025Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: