Podstawy marketingu 2102-L-Z1POMA
Zajęcia obejmują następującą tematykę:
1. Wstęp do marketingu, marketing w formie ekonomicznej, historia marketingu i marketingu politycznego, definicja marketingu gospodarczego i jego miejsce w komunikowaniu politycznym,
2. Modele i podejścia do marketingu politycznego, kwestia etyki w marketingu politycznym.
3. Analiza sytuacji wyjściowej w marketingu politycznym, cele i zadania działań marketingowych
4. Pozycjonowanie i segmentacja jako podstawa działań marketingowych, dobór grup docelowych
5. Narzędzia marketingu politycznego, kampanie wyborcze, reklama polityczna, kampania bezpośrednia
6. Media w marketingu politycznym, rola mediów społecznościowych
7. Wizerunek kandydata, rola PR w marketingu politycznym, Marketing 3.0 i marketing polityczny 3.0
W cyklu 2023Z:
Zajęcia obejmują następującą tematykę: |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia obejmują następującą tematykę: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
K_W07 – Student zna i rozumie mechanizmy działania marketingu politycznego oraz komunikowania się w przestrzeni publicznej.
UMIEJĘTNOŚCI
K_U03 – Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu marketingu oraz nauk o polityce do analizowania i interpretowania kampanii wyborczych oraz procesu komunikacji marketingowej.
K_U10 – Student umie przetwarzać posiadane informacje w indywidualnych oraz grupowych projektach z zakresu marketingu politycznego oraz potrafi przygotowywać podstawowe narzędzia kampanii wyborczej.
K_U11 – Student umie przygotować wystąpienie ustne z wykorzystaniem zasad marketingu politycznego.
KOMPETENCJE
K_K01 – Student jest gotowy do wykorzystania nabytych kompetencji z zakresu marketingu politycznego w życiu publicznym.
K_K02 – Student jest przygotowany do stosowania narzędzi marketingu politycznego w pracy indywidualnej i grupowej podczas realizacji projektów badawczych i społecznych.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się testem lub projektem.
Na końcową ocenę składać będą się 4 elementy, które będą realizowane w trakcie programu zajęć: kolokwium, prace domowe, aktywność i obecność. Kolejne elementy mają różną wartość ważoną przy obliczaniu oceny końcowej.
Ocena końcowa z przedmiotu składa się w:
50% - kolokwium
20% - prace domowe
20% - aktywność w trakcie zajęć
10% - obecność na zajęcia
Łącznie uzyskać można 100 punktów. Poszczególne oceny zostaną przyznane w następujących przedziałach:
0-50 – 2
51-60 – 3
61-65 – 3+
66-75 – 4
76-80 – 4+
81-90 – 5
91-100 – 5!
Warunki uzyskania punktów w kolejnych składowych oceny:
KOLOKWIUM – w trakcie kolokwium zadaniem studenta jest odpowiedź na 25 pytań o charakterze problemowym. Na pytania będzie składać się wiedza zawarta w omawianej literaturze i prezentowana podczas wykładu. Łącznie z kolokwium można uzyskać 50 punktów.
PRACA DOMOWA – w trakcie zajęć do przygotowania będą dwie prace domowe polegające na przygotowaniu analizy działań marketingowych polskich partii politycznych. Za pracę domową można uzyskać od 0 do 10 punktów
AKTYWNOŚĆ – na każdych zajęciach można uzyskać od 1 do 4 punktów za aktywność. Maksymalnie można osiągnąć 20 punktów w tej dziedzinie
OBECNOŚĆ – 10 punktów otrzyma każda osoba, która nie opuściła więcej niż jednych zajęć. Student w trakcie semestru musi zaliczyć co najmniej połowę zajęć, żeby móc przystąpić do zaliczenia przedmiotu
Literatura
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012
Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011
Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010
Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012
Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012
Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010
Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010
Kotler P., Marketing, Warszawa 2011
Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011
Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010
Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005
Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011
Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013
Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010
Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010
Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996
Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010
Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000
Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013
Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010
W cyklu 2023Z:
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012 Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011 Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012 Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012 Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010 Kotler P., Marketing, Warszawa 2011 Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011 Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005 Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013 Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010 Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996 Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000 Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013 Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 |
W cyklu 2024Z:
Annusewicz O., Komunikowanie polityczne w okresie przedwyborczym,[w:] Studia Politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Elipsa, Warszawa 2012 Annusewicz O., Polskie kampanie 1989-2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marketingu 3.0, [w:] Studia politologiczne vol. 22, pod red. Anny Materskiej-Sosnowskiej i Tomasza Słomki, Elipsa, Warszawa 2011 Biskup B., Strategie w kampanii wyborczej – rodzaje, znaczenie, zastosowanie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012 Garlicki J., Mider D., Wykorzystywanie Internetu w komunikowaniu politycznym elit z wyborcami, [w:] Studia politologiczne vol. 25, pod red. E. Marciniak, Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2012 Garlicki J., Komunikowanie polityczne – od kampanii wyborczych do kampanii permanentnej, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod red. J. Garlickiego Warszawa 2010 Grzywińska I., Zastosowanie nowych mediów w procesie komunikacji politycznej na przykładzie kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku, [w:] Studia politologiczne vol. 16, pod red. Jana Garlickiego, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2010 Kotler P., Marketing, Warszawa 2011 Kotler P., Marketing 3.0, Warszawa 2011 Marciniak E., Pozyskiwanie społecznej uwagi jako narzędzie marketingu politycznego, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna pod red. W. Cwaliny i A. Falkowskiego, Gdańsk 2005 Mazur M., Marketing polityczny. Studium porównawcze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002 Podobas I., Public relations jako narzędzie kreowania wizerunku partii politycznych, Warszawa 2011 Przybysz Ł., Komunikowanie polityczne 2.0, ASPRA, Warszawa 2013 Trzeciak S., Marketing polityczny w Internecie, Warszawa 2010 Ulicka G., Marketing polityczny, a treści i postrzeganie polityki, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Ulicka G., Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w.] Studia Politologiczne, vol. 1 „Trudna Sztuka Polityki” pod red. Tadeusza Klementowicza, wyd. Elipsa, Warszawa 1996 Wilkos S., Strategia komunikacji politycznej, jako odpowiednik strategii budowania marki w biznesie, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław, 2000 Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations pod red. M. Adamik-Szysiak i W. Magusia, Lublin 2013 Zajdowski K., W jakim zakresie marketing polityczny może czerpać z marketingu ekonomicznego? Próba porównania marketingu politycznego z marketingiem ekonomicznym, [w:] Studia Politologiczne vol. 16, pod. red. Jana Garlickiego, ELIPSA, Warszawa 2010 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: