Sztuka pisania tekstów akademickich 2102-BW-L-Z4SP-OG-Z
Zajęcia mają na celu naukę pisania tekstów akademickich i poprawę umiejętności klarownego pisania w ogóle. Cel ten studenci osiągną analizując wspólnie teksty innych autorów i pisząc fragment własnego. Zaczniemy od kwestii organizacji procesu pisania (zbierania źródeł, planowania pracy), a następnie skupimy się na tym, z jakich elementów powinien składać się tekst naukowy i jak go napisać. Ważną częścią zajęć będzie też omówienie aspektów etycznych pisania, w szczególności zasad cytowania i unikania plagiatów. Zajęcia będą pomocne dla osób przygotowujących się do napisania pracy licencjackiej lub innych prac akademickich.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Znajomość struktury tekstów akademickich
Znajomość zasad etyki pisania tekstów akademickich, w szczególności unikania plagiatów i prawidłowego cytowania
Umiejętności:
Poprawa umiejętności klarownego formułowania myśli na piśmie
Umiejętności sformułowania podstawowych elementów tekstów akademickich
Umiejętność redagowania i poprawiania własnych tekstów
Kryteria oceniania
Na podstawie aktywności na zajęciach (30%) oraz napisania fragmentu tekstu akademickiego (70%). Fragment tekstu powinien składać się z tytułu, abstraktu, wstępu, opisu metody oraz bibliografii (pomijamy główną część tekstu i wnioski), ok. 5-10 stron.
Literatura
Eco, Umberto (2007). Jak napisać pracę dyplomową: Poradnik dla humanistów. Przekład i aneks Grażyna Jurkowlaniec. Warszawa: WUW.
Silvia, Paul J. (2019). How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing. Washington DC: American Psychological Association.
Przykładowe teksty akademickie dostarczone przez prowadzącą
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: