Zagadnienia społeczno-kulturowe Mongolii 2102-BW-L-Z3ZM-OG-Z
OPIS ŚRODOWISKA NATURALNEGO MONGOLII ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRAIN GEOGRAFICZNYCH, GÓR, RZEK I NAJWAŻNIEJSZYCH SKUPISK LUDZKICH. PREZENTACJA GŁÓWNYCH DANYCH O PODZIALE ADMINISTRACYJNYM, JĘZYKU ORAZ LUDNOŚCI MONGOLII. OMÓWIENIE SYSTEMÓW RELIGIJNYCH I WIERZEŃ WYZNAWANYCH PRZEZ MONGOŁÓW; PRZEDSTAWIENIE ZASADNICZYCH CECH KULTURY LUDÓW STEPOWYCH.
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
uczestnik/uczestniczka:
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o zagadnieniach społeczno-kulturowych Mongolii w zakresie środowiska naturalnego, sytuacji etnicznej, demograficznej i politycznej
potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Mongolii
potrafi prawidłowo usytuować Mongolię w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego
potrafi prezentować szczegółowe zagadnienia z zakresu problematyki kulturowej Mongolii
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata
ma świadomość znaczenia kultury mongolskiej w kulturze światowej
Kryteria oceniania
UDZIAŁ W ZAJĘCIACH I EGZAMIN PISEMNY
Literatura
CZEPPE, J. FLIS, R. MOCHNACKI, GEOGRAFIA FIZYCZNA CZĘŚCI ŚWIATA, WARSZAWA, ŁÓDŹ, KRAKÓW 1960
N. POPPE, INTRODUCTION TO ALTAIC LINGUISTICS, WIESBADEN 1965
D. SINOR, INTRODUCTION À L’ÉTUDE DE L’EURASIE, WIESBADEN 1963
D. SINOR (RED.), ASPECTS OF ALTAIC CIVILIZATION, THE HAGUE 1963
J. SCHUBERT, PARALIPOMENA MONGOLICA, BERLIN 1971
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: