Współpraca z mediami 2102-BW-L-D6WSME-KBW
1. Wizerunek firmy a działania public relations. Rodzaje działalności PR.
2. Komunikacja i przywództwo. Rzecznik prasowy – inteligentna tarcza szefa.
3. Prawne aspekty pracy rzecznika prasowego.
4. Rzecznik prasowy – mówca doskonały. Reputacja organizacji, wizerunek.
5. Rzecznik prasowy – potakiwacz, czy sumienie szefa? Rola perswazji.
6. Reklama, PR i marketing. Rzecznik prasowy – znawca mediów.
7. Techniki odpowiedzi na trudne pytania. Rozwiązywanie konfliktów
8. Komunikacja kryzysowa i zasady jej prowadzenia. Media – kreator sytuacji kryzysowych.
9. PR a media. Dostosowanie PR do wymagań dziennikarza.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają wiedzę dot.:
- przygotowania i dystrybucji informacji prasowej K_W03;
- zasad współpracy z dziennikarzami na stanowisku rzecznika prasowego K_W04;
- prowadzenia komunikacji kryzysowej K_W06.
Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają umiejętności.:
- dostrzegania potencjalnych zagrożeń w przekazaniu niewłaściwych informacji K_U02
- umiejętności przekazania właściwej, sprawdzonej, zgodnej z prawem, świadomej skutków informacji K_U05
Po ukończeniu zajęć studenci uzyskają kompetencje:
- udzielania wywiadów telewizyjnych, udziału w debatach K_K04;
- przygotowania konferencji prasowych, briefingów K_K04;
Kryteria oceniania
Obecność na warsztatach w wymiarze 75% wszystkich zajęć, zaliczenie kolokwium końcowego
Literatura
1. Rozwadowska B., „Public Relations Teoria praktyka perspektywy”.
2. Wojcik K., „Public Relations od A do Z”
3. Goban-Klas T., Kadragic A., Czarnowski P.,” Public Relations czyli promocja reputacji”.
4. Davis A., „Public Relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
5. Sam Black, „Public Relations”, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001
6. W. Budzyński „PR public relations : wizerunek, reputacja, tożsamość” - Warszawa 2018.
7. Green Andy, “Kreatywność w public relations”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
8. Fraser P. Seitel, Public relations w praktyce, Wyd. Felberg 2003
9. Z. Knecht. Public relations w administracji publicznej, C.H. Beck, 2006
10. W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, PWN 2007
11. E. Ferenc Szydełko, Prawo prasowe. Komentarz, wyd. Wolters. Kluwer Polska 2010
12. K. Skubisz Kępka, Sprostowanie i odpowiedź w prasie. Studium z zakresu prawa polskiego na tle prawnoporównawczym, wyd. Wolters. Kluwer Polska, 2009
13. E. Chudziński, Dziennikarstwo i świat mediów, wyd. Uniwersitas, 2010
14. R. Laermer, M. Prichinello, „Public Relations”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004
15. Bielawski P., „Public relations : zarządzanie informacjami”, Wydawnictwo Naukowe "Scriptorium", Poznań, Opole 2011
16. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe Dz.U. z 1984 nr 5 poz. 24 ze zm.
17. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej Dz.U. z 2001 nr 112 poz. 1198 ze zm.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: