Seminarium dyplomowe 2102-BW-L-D6SELI
Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem wymogów przewidzianych na poziomie licencjatu. Oznacza to w szczególności zaznajomienie słuchaczy z następującymi kwestami:
- aspekty merytoryczne;
- aspekty formalne (redakcyjne),
- aspekty metodologiczne
Opis treści przedmiotu, w tym zakres tematów i metody dydaktyczne oraz rodzaj i nakład pracy studenta
1. Wymogi stawiane pracy licencjackiej i zasady jej pisania. Metodologia badań teoretycznych i badania praktyki oraz poszukiwanie i dobór jej źródeł. Problematyka poprawności językowej – terminologia, gramatyka. Technika pisania pracy i zagadnienia formalne
Wykład konwersatoryjny – 12 godz.;
przeczytanie literatury podstawowej: poz. 1 – 8 godz.
2. Wybór przez studentów ogólnej problematyki przyszłej pracy, zapoznanie się z nią, oraz rozpoznanie potencjalnych możliwości dotyczących źródeł oraz adekwatnej metody analizy materiału.
Omówienie zaproponowanej przez promotora lub studenta problematyki – 10 godz.;
zapoznanie się na podstawie źródeł i literatury z rozpatrywaną problematyką – 16 godz.
3. Prezentacja problemów badawczych, konceptualizacja tematu, sformułowanie tez i zaproponowanie metod ich weryfikacji.
Omówienie materiałów przygotowanych przez studentów - 13 godz.;
4. Sporządzenie szczegółowego planu pracy (późniejszego „spisu treści”) i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków.
Pogłębienie znajomości rozpatrywanej problematyki w szczególności dzięki istniejącym źródłom i literaturze – 30 godz.
5. Pisanie i poprawianie pracy w celu uzyskania ostatecznej wersji.
Omówienie pisanych przez studentów prac – 25 godz.;
pogłębienie znajomości rozpatrywanej problematyki w szczególności dzięki istniejącym źródłom i literaturze – 86 godz.
W cyklu 2023Z:
Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem wymogów przewidzianych na poziomie licencjatu. Oznacza to w szczególności zaznajomienie słuchaczy z następującymi kwestami: 4. Sporządzenie szczegółowego planu pracy (późniejszego „spisu treści”) i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków. |
W cyklu 2023L:
Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem wymogów przewidzianych na poziomie licencjatu. Oznacza to w szczególności zaznajomienie słuchaczy z następującymi kwestami: 4. Sporządzenie szczegółowego planu pracy (późniejszego „spisu treści”) i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków. |
W cyklu 2024L:
Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem wymogów przewidzianych na poziomie licencjatu. Oznacza to w szczególności zaznajomienie słuchaczy z następującymi kwestami: 4. Sporządzenie szczegółowego planu pracy (późniejszego „spisu treści”) i stosowne rozłożenie problemów do poszczególnych części (rozdziałów, tytułów) pracy ze szczególnym naciskiem na logiczną konsekwencję analizy, strukturę wewnętrzną, niepowtarzanie omówień i wniosków. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada ogólną wiedzę o fundamentalnych pojęciach dla bezpieczeństwa wewnętrznego jako podobszaru nauk społecznych oraz wiedzę o instrumentarium metodologicznym (KWo1).
- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, analizuje ich powiązania z różnymi obszarami bezpieczeństwa: politycznego, militarnego, ekonomicznego, społecznego, kulturowego, ekologicznego, publicznego, powszechnego (KU01)
- Umie rozwiązywać problemy, gromadzić, przetwarzać oraz udostępniać informacje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (KU04)-
Ma świadomość znaczenia zachowywania się w sposób profesjonalny i etyczny w trakcie przygotowywania pracy licencjackiej (KK05).
Kryteria oceniania
Stosowane będą różne formy pracy: rozmowa nauczająca, praca studentów pod kierunkiem prowadzącego z materiałami źródłowymi, rozwiązywanie casusów, wystąpienia ustne studentów. Kryterium oceniania w pierwszym semestrze jest uzyskanie zatwierdzenia przez promotora tematu prac, spisu treści, wstępnej bibliografii i jednego rozdziału. Kryterium oceniania w drugim semestrze jest sporządzenie pracy licencjackiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa
Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995.
Misiuk A. (2018), ‘O tożsamości nauk o bezpieczeństwie’, Historia i Polityka, No. 23(30), ss.9-19.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2015.
Literatura podstawowa dopasowana do tematyki powstającej pracy dyplomowej.
Literatura uzupełniająca
Literatura uzupełniająca dotycząca problematyki powstającej pracy dyplomowej.
W cyklu 2023Z:
Literatura podstawowa |
W cyklu 2023L:
Literatura podstawowa |
W cyklu 2024L:
Literatura podstawowa |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: