Kreowanie wizerunku instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego 2102-BW-L-D6KWIB
Zakres tematyczny warsztatów obejmuje następujące zagadnienia:
I. Podstawy komunikacji:
• proces komunikowania i jego fazy;
• rola komunikatu;
• rodzaje komunikacji.
II. Analiza stanu wyjściowego:
• metody analizy;
• rola badań opinii;
• udział analizy stanu wyjściowego w procesie kreowania wizerunku
III. Problemy doboru właściwych grup docelowych – otoczenie komunikacyjne:
• etapy formowania się publiczności;
• podział publiczności;
• kryteria i metody doboru grup docelowych.
IV. Planowanie:
• uszczegółowienie celów;
• grupy docelowe;
• budżet;
• dobór narzędzi;
• rozplanowanie czasowe akcji.
V. Realizacja programu, narzędzia kreowania wizerunku:
• sposoby realizacji programu;
• systematyzacja narzędzi.
VI. Ocena realizacji programu i jej narzędzia:
• kontrola programów w trakcie realizacji;
• kontrola powykonawcza;
• narzędzia kontroli.
VII. Działania w sytuacjach kryzysowych:
• typy sytuacji kryzysowych;
• czynniki sprzyjające narastaniu kryzysu;
• etapy sytuacji kryzysowych;
• zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych;
• zarządzanie sytuacją kryzysową.
VIII. Organizacja imprez specjalnych (warsztaty):
• rodzaje imprez specjalnych;
• formy organizacji imprez specjalnych;
• zdobywanie niezbędnych warunków technicznych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: K_W01, K_W02, K_W04
- student ma wiedzę w zakresie mechanizmów kreowania wizerunku;
- student zna podstawowe narzędzia komunikacji instytucjonalnej;
- student ma wiedzę w zakresie planowania i realizacji projektów komunikacyjnych.
Umiejętności: K_U01, K_U05
- student analizuje wizerunek instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego;
- student potrafi wskazać dobre i złe praktyki w kreowaniu wizerunku takich instytucji;
- student formułuje krytyczne opinie o projektach komunikacyjnych;
- student opracowuje projekt grupowy;
Kompetencje społeczne: K_K02, K_K04, K_K05
- student potrafi współpracować w zespołach przy realizacji projektu;
- student potrafi komunikować się z otoczeniem wykorzystaniem nowoczesnych technik;
- student ma świadomość konieczności zachowania wysokich standardów etycznych w komunikowaniu.
Kryteria oceniania
Test z wiedzy.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
G. Białopiotrowicz, Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce,
A. Drzycimski, Sztuka kształtowania wizerunku,
Ł. Piasta, Public relations. Istota, techniki, Warszawa 1997
B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002
K. Wojcik, Public relations od A do Z, t. I i II, Warszawa 1997 i nowsze
W cyklu 2023L:
G. Białopiotrowicz, Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, |
W cyklu 2024L:
G. Białopiotrowicz, Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: