Metody reklamy i promocji 2102-2WM9MRPR-MP
1. Geneza reklamy. Cele marketingowe przedsiębiorstwa a narzędzia promocji.
2. Miejsce reklamy w systemie instrumentów promocyjnych. Różne formy promocji.
3. Charakterystyka pozareklamowych instrumentów promocyjnych.
4. Istota, funkcje i cele reklamy.
5. Rodzaje reklamy - reklama komercyjna, reklama społeczna
6. Budowa przekazu reklamowego.
7. Zróżnicowanie elementów budowy przekazu reklamowego. Techniki prezentacji reklamy.
8. Media, środki i nośniki reklamy.
9. Programowanie działalności, struktura strategii reklamowych.
10. Strategie marketingowe i procedury promocji.
11. Podstawowe procedury reklamy: AIDA, DAGMAR i inne wybrane
12. Psychologia oddziaływania reklamy - zachowania konsumentów
13. Retoryka a reklama. Inwencja, topika, motywy.
14. Metody badania skuteczności i efektywności reklamy.
15. Rodzaje i zadania agencji reklamowych. Kryteria wyboru agencji.
Rodzaj przedmiotu
Literatura
O. Annusewicz, Reklama a reklama polityczna, czyli projektowanie politycznych kampanii reklamowych, "Studia Politologiczne" 2002, vol. 6;
W. Budzyński, Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Warszawa 1999;
P. Kotler, Marketing, Warszawa 1994;
J. Bielczyński Planowanie mediów w zarządzniu reklamą, Kraków 1999,
D. Doliński Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003,
T. Domański Skuteczna reklama i promocja, Warszawa 1993,
E. Przydatek, J. Przydatek, Promocja, Warszawa 1999,
R. Nowacki, Reklama, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: