Budowanie marki medium 2101-LM-L-Z5-BUM-MON
Zadaniem wykładu jest ukazanie studentom ogólnych mechanizmów budowania (kreowania) marki. Bloki tematyczne wykładu to:
1. Marka – wybrane definicje i podział rodzajowy marek
2. Budowa tożsamości marki – wybrane koncepcje
3. Wizerunek marki – metody jego pomiaru
4. Marka a zachowanie nabywców
5. Komunikowanie marki – perspektywa mediów
6. Komunikowanie marki – perspektywa narzędzi komunikacji rynkowej
7. Strategia rozszerzania marek
8. Marka miejsca (w tym narodowa)
9. Budowanie marki – perspektywy ilościowe i jakościowe
10. Finansowe aspekty marki
Zadaniem części konwersatoryjnej jest wyrobienie w studentach praktycznych umiejętności budowania marki i ukazanie technik pozwalających to osiągnąć. Bloki tematyczne konwersatorium to:
1. Projektowanie tożsamości marki – zajęcia warsztatowe
2. Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki
3. Zaprojektowanie przekazu komunikacyjnego dla danej marki
4. Marki własne, marki miejsca, marki luksusowe – studia przypadków
5. Kryzysy marek – studia przypadków
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po wysłuchaniu części wykładowej przedmiotu student:
1. Rozpoznaje poszczególne rodzaje marek
2. Zna komponenty składowe marek
3. Analizuje zachowania nabywców wobec marek
4. Postrzega markę jako agregat komunikacyjny
Po uczestnictwie w części konwersatoryjnej student:
1. Projektuje proces budowy tożsamości marki
2. Tworzy sekwencje przekazów komunikacyjnych marki
3. Wyciąga wnioski z przeanalizowanych studiów przypadków
Kryteria oceniania
Część wykładowa przedmiotu zostanie oceniona na podstawie sprawdzianu pisemnego uzyskanej wiedzy. Część konwersatoryjna zostanie oceniona na podstawie aktywności na zajęciach oraz realizacji zadań praktycznych, zleconych przez prowadzącego. Punktowana jest obecność na zajęciach
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
• Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki, Poltext, Warszawa 2010
• Kall J. et al., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
• Szulce H., Janiszewska K., Zarządzanie marką, Wydawnictwo AE, Poznań 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: