- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Psychologia reklamy 2101-0M-MON-PSRE-OG
Przedstawienie teoretycznych koncepcji psychologii w kontekście ich aplikacji do metod analizy i tworzenia reklamy. Wykład prezentuje techniki wpływu na postawy konsumenckie, analizuje mechanizmy budowania przekazu perswazyjnego opartego o kognitywny tor centralny oraz peryferyjny - afektywny. Przedstawia także metody badań psychologicznych stosowane w analizach przekazów perswazyjnych z uwzględnieniem zwłaszcza tzw. technik projekcyjnych.
Wykład zaznajamia studentów z psychologią stosowaną, służącą do analizy przekazu marketingowego ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy o spostrzeganiu, pamięci i motywacji człowieka oraz jego emocji.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Znajomość podstawowych mechanizmów psychologii reklamy oraz jej metod badawczych stosowanych w komunikatach perswazyjnych (zwłaszcza technik projekcyjnych). Student zna podstawowe mechanizmy poznawcze odbioru reklamy, funkcjonowania stereotypów w reklamie, teorie uwagi, motywacji i zapamiętywania przekazu reklamowego. Obok toru centralnego przetwarzania reklamy student poznaje charakterystykę toru peryferyjnego, czyli zastosowanie dorobku psychologii emocji w komunikatach reklamowych.
Umiejętności
Student umie analizować reklamę w perspektywie teorii operacyjnych oraz krytycznych. Potrafi rozpoznać podstawowe mechanizmy wpływu reklamy na konsumenta na etapie projektowania reklamy, jej odbioru oraz badań ex-post przekazu reklamowego.
Kompetencje
Student operuje aparatem pojęciowo-teoretycznym użytecznym do analizy oddziaływań środków reklamowych. Rozpoznaje technik perswazyjne reklamy.
Kryteria oceniania
Oceniana jest wiedza teoretyczna.
Sprawdza ją test pisemny.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Caples, J., Skuteczna reklama, WOE, 2001
Cialdini R; Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2001
Doliński, D. Techniki wpływu społecznego, Warszawa, 2006
Duda, A., Język mitu w reklamie, Lublin, 2010
Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdansk 2006
Kozłowska, A., Reklama. Techniki perswazji, Oficyna Wydawnicza SGH, 2011
Kuśmierski S., Reklama jest sztuką, Warszawa, 2000
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: