Ekonomia kultury 2100-PK-M-D2EKKU
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy na temat ekonomiczno-zarządczych aspektów związanych z funkcjonowaniem organizacji kultury i przemysłów kreatywnych.
W cyklu 2023L:
Poruszane zagadnienia: |
W cyklu 2024L:
Poruszane zagadnienia: |
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- student wie jakie czynniki otoczenia społeczno-ekonomicznego determinują funkcjonowanie organizacji kultury
- student potrafi przygotować plan marketingowy dla organizacji działającej w sferze kultury
- student potrafi przygotować plan finansowy dla organizacji działającej w sferze kultury
- student potrafi przygotować plan zarządzania projektem dla organizacji działającej w sferze kultury
Kryteria oceniania
- raport indywidualny 50%
- raport z pracy grupowej 50%
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kasprzak, R. (2013) Przemysły kreatywne w Polsce - uwarunkowania i perspektywy
Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych – wstępne wyniki badań. Współautorzy: Tomaszewski, A., Ziółkowska, M. W: Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej (Red. Urbanek, G., Gregorczyk, S.). Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2020.
Business opportunities in cultural and creative industries in the Central and Eastern Europe W: Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - in search of synergies, Red. E. Parker, P. Pietrasiński, M.S. Tosun, P. Wachowiak, M. Wojtysiak-Kotlarski. SGH Publishing House. Warszawa 2019, s. 61-79.
SZOSTAK, Agnieszka, et al. Dorota Ilczuk, Ekonomika kultury. Zarządzanie w kulturze, 2013, 14.3: 301-304.
SOBOCIŃSKA, Magdalena. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w podmiotach sfery kultury. Monografie i Opracowania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, 259.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: