Why Are Young Voters Increasingly Supporting the Far Right? A Comparative Analysis of Poland and Germany from a Student Perspective 2100-MON-YOUNG
Co najmniej od 2019 roku obserwujemy ogólnoeuropejski trend wzrostu popularności ugrupowań skrajnie czy też radykalnie prawicowych. Coraz wyraźniej widać, że źródłem tego poparcia są młodzi ludzie. W świetle wyników wyborów prezydenckich w Polsce, parlamentarnych w Niemczech oraz trendów w innych państwach temat ten pozostaje niezwykle aktualny i to właśnie młode osoby — studentki i studenci — mogą dostarczyć pogłębionej, naukowej analizy tego zjawiska.
To wszystko stało się inspiracją do przygotowania serii wspólnych seminariów dla studentek i studentów WNPiSM i Uniwersytetu Europejskiego Viadrina (UEV) we Frankfurcie nad Odrą połączonej z wizytą studyjną w sąsiednich krajach. Kurs ma formułę mieszaną (blended learning). Obejmuje dwa weekendowe warsztaty: pierwszy w Warszawie (17–19 października), drugi we Frankfurcie nad Odrą i w Berlinie (5 - 7 grudnia br.). Stawiamy na nowoczesne, interaktywne metody dydaktyczne, sprzyjające współpracy uczestniczek i uczestników z obu uczelni. W programie przewidziano także elementy kulturalne oraz czas wolny do samodzielnego zagospodarowania.
Udział w obu warsztatach jest obowiązkowy. Pomiędzy nimi przewidzianych jest sześć wspólnych, półtoragodzinnych sesji on-line. Pełne uczestnictwo w kursie pozwoli uzyskać 6 punktów ECTS. Szczegółowy program będzie przekazany przyjętym uczestnikom.
Dzięki grantowi z Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej (FWPN), którego laureatem jest koordynator przedmiotu, prof. Wojciech Gagatek, udział studentów WNPiSM w wyjeździe do Niemiec jest bezpłatny. Z obu stron w przedsięwzięciu będzie mogło wziąć po 10 studentów.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Przygotowanie i przedstawienie grupowego projektu badawczego związanego z tematyką przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: