Badania nad cyberbezpieczeństwem I (projekt) 2100-CB-M-D2BACB
W ramach przedmiotu realizowane będą:
1. Wybór obszaru badawczego z dziedziny cyberbezpieczeństwa, w ramach którego będzie realizowany projekt.
2. Identyfikacja problemu badawczego w wybranym obszarze.
3. Opracowanie założeń projektu, w tym: określenie celu projektu i zdefiniowanie problemów badawczych.
4. Określenie metod i technik niezbędnych do realizacji założeń projektu.
5. Przygotowanie zakresu prac do wykonania. Identyfikacja zadań.
6. Realizacja zadań projektowych.
7. Prezentacja wyników realizacji projektu.
Link do proponowanej tematyki projektów przez Prowadzących:
https://drive.google.com/file/d/1nhSMSylWhMF7fNfxa-eaPH_9pgSisXyg/view?usp=sharing
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza, student zna i rozumie:
- istotę, miejsce i znaczenie cyberbezpieczeństwa w odniesieniu do innych obszarów wiedzy (K_W01),
- metody, techniki badawcze i narzędzia opisu stosowane w cyberbezpieczeństwie, potrafi je stosować w realizacji projektów z obszaru
bezpieczeństwa IT (K_W02),
- znaczenie cyberbezpieczeństwa dla bezpieczeństwa społecznego (K_W03),
- metody diagnozowania, analizy, oceny i ryzyka występowania cyberzagrożeń (K_W05).
Umiejętności, student potrafi:
- wykorzystywać zdobytą wiedzę do realizacji zadań projektowych (K_U01),
- analizować sytuacje stwarzające ryzyko występowania cyberzagrożeń i wykorzystywać zdobytą wiedzę do eliminacji ryzyka (K_U02).
Kompetencje społeczne, student jest gotów do:
- szerzenia wiedzy na temat ograniczania ryzyka występowania cyberzagrożeń (K_K01),
- wykorzystania zdobytej wiedzy w kształtowaniu odpowiedzialnych postaw w społeczeństwie dotyczących korzystania z cyberprzestrzeni (K_K03).
Kryteria oceniania
projekt
Literatura
Literatura przedmiotu uzależniona jest od wyboru Prowadzącego i tematyki realizowanego projektu. Propozycje pozycji literatury przygotowują Prowadzący poszczególnych grup.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: