Współczesne megatrendy i rozwój terytorialny 1900-7-WMRT-FRT
Celem zajęć jest praktyczne przełożenie oddziaływania światowych, europejskich i krajowych megatrendów na poziom lokalny. Kluczowe jest, aby wybrane gminy charakteryzowały się zróżnicowanymi cechami społeczno-gospodarczymi. Zakres ćwiczeń można podzielić na trzy części:
1. Część diagnostyczna – jaka jest nasza gmina i z czego to wynika?
2. Część dotycząca uwarunkowań zewnętrznych – jakie trendy oddziałują na naszą gminę i jaki jest ich wpływ?
3. Część dotycząca dalszego rozwoju gminy w kontekście oddziaływania megatrendów (weryfikacja aktualnej polityki rozwoju i dalsze rekomendacje)
Nakład pracy studenta: 6 ECTS = 6 x 25h = 150h (w bezpośrednim kontakcie 3 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta
Zajęcia (konwersatorium) = 30h (N)
Przygotowanie do zajęć = 25h (S)
Opracowanie prezentacji zaliczeniowej = 15h (S)
Konsultacje = 5h (N)
Zajęcia (ćwiczenia) = 30h (N)
Konsultacje = 5h (N)
Przygotowanie do zajęć (analiza dokumentów, danych, literatury) = 20h (S)
Prace projektowe = 20h (S)
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dla programu studiów:
K_W02; K_W03; K_W07
K_U01; K_U03; K_U05;K_U08
K_K08
Dla specjalności:
S_W02; S_W03; S_W06
S_U01
S_K03
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Zaliczenie ćwiczeń opiera się na bieżącym wykonywaniu punktowanych prac oraz prezentacji końcowej. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie odpowiedniej liczby punktów (określanej przez prowadzącego zajęcia).
Zaliczenie konwersatorium – prezentacja końcowa
Literatura
Dziemianowicz W., 2023, „Megatrendy i koncepcja rozwoju kraju”, w: W. Dziemianowicz, I. Jurkiewicz (red.), Megatrendy społeczno-gospodarcze w kontekście Koncepcji Rozwoju Kraju 2050. Trendy światowe, Instytut Rozwoju Miast i Regionów, Warszawa–Kraków.
The Global 50 Opportunities
Koncepcja Rozwoju Kraju do 2050 roku
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: