Seminarium magisterskie III 1900-7-SM3-UIR
Podczas seminarium drugiego semestru studenci prezentują postęp w realizacji tematu pracy. Przygotowują, przedstawiają i poddają pod dyskusję co najmniej jeden referat (najczęściej: harmonogram realizacji zadania badawczego, aktualny stan realizacji, plany na najbliższy czas).
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się: K_W06, K_W10 / K_U05, K_U09, K_U10/ K_K02, K_K03, K_K05, K_K08 / S2_W06, S2_W10 / S2_U05, S2_U09, S2_U10, S2_U11, S2_U12 / S2_K02, S2_K03, S2_K05
Po ukończeniu zajęć w ramach przedmiotu - Seminarium magisterskie
student zna i rozumie:
- w sposób pogłębiony wybrane metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur i procesów przestrzennych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości (K_W06)
- podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W10)
- wybrane metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu urbanistyki i rewitalizacji, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur i procesów przestrzennych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości (S2_W06)
- zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (S2_W10)
Student potrafi:
- ocenić przydatność i skuteczność teorii oraz metod służących do rozwiązywania problemów z zakresu gospodarki przestrzennej (K_U05)
- pozyskiwać i krytycznie dobierać dane z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym. Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy, a także wyciągać wnioski oraz formułować wyczerpująco uzasadniać opinie. Ma umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy do prowadzenia badań w różnych zakresach i formach, a także określania kierunków dalszego poszerzania wiedzy poprzez proces samokształcenia (K_U09)
- przygotować i przedstawić prezentacje ustne, w języku polskim i języku obcym, dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej lub leżących na pograniczu z pokrewnymi dyscyplinami naukowymi (K_U10)
- ocenić przydatność i skuteczność teorii oraz metod służących do rozwiązywania problemów z zakresu urbanistyki i rewitalizacji (S2_U05)
- pozyskiwać i krytycznie dobierać dane, integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do prowadzenia badań, a także kierunków dalszego poszerzania z zakresu urbanistyki i rewitalizacji oraz rekultywacji (S2_U09)
- przygotować i przedstawić prezentacje ustne, z zagadnień z zakresu urbanistyki i rewitalizacji lub pokrewnych dyscyplin naukowych (S2_U10)
- przygotowywać opracowania pisemne, prezentacje i wystąpienia w języku polskimi i obcym (S2_U11)
- obsługiwać wybrane narzędzia informatyczne, które są niezbędne przy wykonywaniu dokumentacji z zakresu urbanistyki i rewitalizacji (S2_U12)
Student jest gotów do:
- samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, stosując interdyscyplinarność podejść badawczych (K_K02)
- uczenia się przez całe życie, prezentuje postawę ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pojęciowego, pogłębiania wiedzy i umiejętności, rozwoju osobistego, potrafiąc także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K03)
- odpowiednio określić priorytety podejmowanych działań, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej (K_K05)
- myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, wyznaczać cele strategiczne i operacyjne. Zna zasady kontroli i ewaluacji zadań (K_K08)
- uzupełniać wiedzę i umiejętności, stosując interdyscyplinarność podejść badawczych (S2_K02)
- ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pojęciowego i warsztatowego, pogłębiania wiedzy i umiejętności, rozwoju osobistego (S2_K03)
- odpowiednio określić priorytety działań, w pracy indywidualnej i zespołowej. Myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, wyznaczać cele strategiczne i operacyjne. Zna zasady kontroli i ewaluacji zadań (S2_K05)
Nakład pracy studenta: 6 ECTS = 6 × 25h = 150 h (w bezpośrednim kontakcie ok. 2,5 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta.
Zajęcia (seminarium) = 30h (N)
• Konsultacje = 30h (N)
• Prace własne = 90h (S)
RAZEM = ok. 150h
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach i obecność. Nie można opuścić więcej niż 2 seminaria w semestrze.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Zależna od zakresu tematycznego i terytorialnego prac magisterskich.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: