Indywidualny projekt foresightowy III 1900-7-IPF3-FRT
Zajęcia obejmują następujące działania prowadzące do przygotowania raportu ze wstępnymi wynikami badania foresightowego:
- przygotowanie wszelkich niezbędnych narzędzi do prowadzenia badania (ankiety delfickie, inne ankiety, scenariusze indywidualnych wywiadów pogłębionych, scenariusze wywiadów zogniskowanych i inne - w zależności od specyfiki tematu). Praca nad tym zadaniem odbywa się we współpracy z opiekunem naukowym i instytucją współpracującą w IPF;;
- pilotaż narzędzi - również zakłada się współpracę z instytucją zewnętrzną;
- prowadzenie kolejnych faz badania wśród ekspertów i instytucji zaproszonych do udziału w projekcie;
- opracowanie wstępnych wyników;
- omawianie wyników z opiekunem naukowym po każdej fazie badania;
- sformułowanie wniosków i kolejnych pytań do ekspertów - po każdej fazie, gdy przewidziana jest kolejna powiązana z nią faza badania (metoda delficka);
- dokonanie oceny stanu realizacji projektu;
- opracowanie wstępnego raportu z wynikami badania;
- określenie ew. obszarów, które powinny być pogłębione w czwartym semestrze.
Nakłady pracy studenta:
- przygotowanie narzędzi;
- przeprowadzenie badań;
- kontakty z instytucją zewnętrzną;
- przygotowanie raportu ze wstępnymi wynikami;
- prezentacja raportu;
- określenie obszarów do ew. badań na początku IV semestru.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się: K_W06; K_W11 / K_U01; K_U03; K_U05;K_U08; K_U04 / K_K06; K_K07; K_K08 / S3_W05; S3_W08 / S3_U01; S3_U03 / S3_K02; S3_K03
WIEDZA:
1. S3_W05: Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi stosowanych w ramach foresightu terytorialnego
2. S3_W08 : Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju własnych projektów foresightowych
UMIEJĘTNOŚCI:
1. S3_U01: Umie, bazując na krytycznym podejściu do różnych źródeł wiedzy, interpretować i analizować związki przyczynowo skutkowe dotyczące procesów, zjawisk, instytucji i organizacji w różnych skalach przestrzennych w kontekście foresightu terytorialnego
2. S3_U03: Potrafi identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu foresightu terytorialnego, stosując podejście interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. S3_K02: Mając świadomość swojej roli społecznej, jest gotów do samorozwoju i rozwijania sieci współpracy, a także formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących różnych aspektów foresightu terytorialnego
2. S3_K03: Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, co pozwala mu na odpowiednie dla niego reagowanie na zachodzące zmiany w jego otoczeniu oraz pojawiające się niespodziewane sytuacje kryzysowe
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
zaliczenie przedmiotu odbędzie się na podstawie prezentacji raportu ze wstępnymi wynikami badania.
Sposób zaliczenia:
prezentacja.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Zajęcia mają charakter spotkań z opiekunem/opiekunami naukowym(i). Literatura będzie dobierana w zależności od tematyki podjętej przez studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: