Indywidualny projekt foresightowy I 1900-7-IPF1-FRT
Zajęcia są podporządkowane etapom w pracy projektowej. Celem zajęć jest przemyślany wybór tematyki projektu foresightowego, jak najlepiej odzwierciedlający zainteresowania studenta oraz wybór odpowiedniej instytucji, z którą projekt będzie współrealizowany.
Kluczowe elementy zajęć, które są realizowane przez cały semestr w taki sposób, by każdy z uczestników zajęć pod koniec semestru był na tym samym etapie realizacji własnego projektu tj. wyboru tematu oraz ukierunkowania współpracy z otoczeniem:
1. "Aspiracje i zainteresowania, problemy, jakie chcemy rozwiązać - między marzeniami a rzeczywistością" - każdy ze studentów przygotowuje zagadnienia, którymi chciałby się zająć w ramach indywidualnego projektu foresightowego (IPF). Zagadnienia te są dyskutowane wspólnie z prowadzącymi oraz pozostałymi studentami. Do każdego z proponowanych i rokujących tematów dobierana jest indywidualnie literatura przedmiotu pozwalająca studentowi zgłębić interesującą go tematykę.
2. "Mój pomysł na IPF - w kierunku konceptualizacji" - w trakcie zajęć prowadzący omawiają ze studentami kluczowe - wstępne - elementy potencjalnego projektu foresightowego. Koncentrują się na odpowiedzi na pytania:
- jaki problem projekt może rozwiązać?
- co jest istotą tego problemu i w jaki sposób projekt może go praktycznie rozwiązać?
- jakie instytucje mogą być zainteresowane danym tematem?
- jaki nadać tytuł projektowi?
Nakład pracy studenta:
- zapoznawanie się z literaturą proponowaną przez prowadzących;
- czynny udział w dyskusjach;
- przygotowanie wstępnego tematu IPF;
- analiza instytucji pod kątem możliwości zainteresowania danym tematem;
- przygotowanie wniosków z przeglądu literatury;
- przygotowanie prezentacji na zajęcia.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się: K_W06; K_W11 / K_U01; K_U03; K_U05;K_U08; K_U04 / K_K06; K_K07; K_K08 / S3_W05; S3_W08 / S3_U01; S3U03 / S3_K02; S3_K03
WIEDZA:
1. S3_W05: Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi stosowanych w ramach foresightu terytorialnego
2. S3_W08: Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju własnych projektów foresightowych
UMIEJĘTNOŚCI:
1. S3_U01: Umie, bazując na krytycznym podejściu do różnych źródeł wiedzy, interpretować i analizować związki przyczynowo skutkowe dotyczące procesów, zjawisk, instytucji i organizacji w różnych skalach przestrzennych w kontekście foresightu terytorialnego
2. S3_U03: Potrafi identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu foresightu terytorialnego, stosując podejście interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. S3_K02: Mając świadomość swojej roli społecznej, jest gotów do samorozwoju i rozwijania sieci współpracy, a także formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących różnych aspektów foresightu terytorialnego
2. S3_K03: Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, co pozwala mu na odpowiednie dla niego reagowanie na zachodzące zmiany w jego otoczeniu oraz pojawiające się niespodziewane sytuacje kryzysowe
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie prezentacji semestralnej zawierającej kluczowe elementy wypracowane w trakcie całego semestru.
Elementem dodatkowym oceny jest ocena zaangażowania studenta (jego aktywności) na spotkaniach - w tym dyskusji nad projektami koleżanek/kolegów.
Wymagania dotyczące prezentacji:
- sformułowany temat projektu;
- charakterystyka problemu;
- wnioski z przeglądu literatury;
- identyfikacja instytucji potencjalnie zainteresowanych tematem IPF.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Zajęcia mają charakter spotkań z opiekunem/opiekunami naukowym(i). Literatura będzie dobierana w zależności od tematyki podjętej przez studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: