Decentralization 1900-7-DEC-ZST
There are usually six-seven meetings, each having a separate topic focus related to territorial government. Each of the meetings is dedicated to the discussion of 2-3 journal articles, or book chapters, which students should read before the clases. Subsequent topics differ in each academic year, and are generally related to:
- concepts of local governments (LGs) (functions, autonomy, size)
- territorial reforms
- local democracy
- selected local policies (e.g. climate, trasportation, marketing)
- local financial system
- intermunicipal cooperation and LGs' associations
- Europeanisation and regional policies.
workload:
3 ECTS = 75 hours, 15 of which in contact with a teacher.
15h - clases
40h - own preparation to the clases
18h - own preparation to the final test
2h - final text
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się: K_W01, K_W03 / K_U08, K_U09, K_U10, K_U11 / K_K01, K_K03, K_K05 / S1_U02, S1_U03
Student knows specialised English language vocabulary related to main topics of the course on strategic planning of regional and local development.
Student:
zna i rozumie:
- rozumie paradygmat interdyscyplinarności badań prowadzonych w ramach gospodarki przestrzennej. Zna terminologię stosowaną w literaturze przedmiotu;
- Zna i rozumie zasady (teoretyczne) funkcjonowania różnych rodzajów instytucji i organizacji międzynarodowych, państwowych, samorządowych i społecznych działających w obszarze gospodarki przestrzennej w wymiarze lokalnym, regionalnym i krajowym.
- Zna i rozumie zasady polityki rozwoju społeczno-gospodarczego i przestrzennego na wszystkich szczeblach zarządzania, współdziałania administracji samorządowej i rządowej, współdziałania z regionami i instytucja-mi europejskimi oraz współdziałania sektora publicznego z sektorem społeczeństwa obywatelskiego i sektorem biznesu
Umie:
- pozyskiwać i krytycznie dobierać dane z literatury, także w języku obcym. Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Ma umiejętność określania kierunków dalszego poszerzania wiedzy poprzez proces samokształcenia
- przygotować i przedstawić prezentacje ustne, w języku polskim i języku obcym, dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej lub leżących na pograniczu z pokrewnymi dyscyplinami naukowymi.
jest gotów do:
- uczestniczenia w przygotowaniu projektów w zakresie gospodarowania przestrzenią i potrafi przewidywać wielokierunkowe, społeczne, środowiskowe i inne skutki swojej działalności. Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje
- uczenia się przez całe życie, prezentuje postawę ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pojęciowego, pogłębiania wiedzy i umiejętności, rozwoju osobistego, potrafiąc także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
- jest gotów odpowiednio określić priorytety podejmowanych działań, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej
Kryteria oceniania
Obligations of the students during the meetings
- Once in a semester each student has to give a short (ca. 15 minutes) presentation summarizing main message of the read article
- Once in a semester each student has to play a role of a discusant, who animates the debate in the whole group
- For each of the meetings each student has to read one of the readings, so to be able to participate in a discussion
Final test’s description:
There will be 5-7 questions (related to the readings from the meetings). Student can select 2-3 questions and write a short essay (ca. 1 page). The mark for the test will take into account first of all knowledge of the readings and ability of a concise presentation of one’s conclusions.
The final grade is based on:
- Results of the final test (40%)
- Short presentation during the meetings (ability of concise summary of major conclusions is taken into account rather than linguistic capacity to speak perfect English) (30%)
- Active participation in the discussions during the meetings (30%)
Literatura
readings are given at the beginning of the coure
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: