Zajęcia terenowe 1900-3-ZAT-GSE
Zajęcia terenowe skupiają się na identyfikacji, diagnozie problemu z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej. Efektem pracy jest przygotowanie opracowania zawierającego wyniki przeprowadzonych badań oraz propozycji rozwiązania omawianego problemu.
Zajęcia prowadzone są w wybranej dzielnicy Warszawy lub gminie poza Warszawą.
Podczas zajęć student wykorzystuje zdobyte na innych zajęciach wiedzę, umiejętności i kompetencje. Szczególnemu treningowi podlegają umiejętności w zakresie przygotowania projektu badawczego, jego konceptualizacji i operacjonalizacji z wykorzystaniem metod jakościowych i ilościowych. Zakres metod będzie zależny od wybranego szczegółowego tematu badania. Wyniki przeprowadzonych badań mogą być prezentowane instytucjom zewnętrznym.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie WIEDZY:
student zna metody badawcze i ich zastosowanie, potrafi prawidłowo dobrać metodę badawczą do tematu badania, dostępności danych i warunków przeprowadzenia badania; zna zasadyprojektowania i prowadzenia badań terenowych.
W zakresie UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi:
- formułować problemy badawcze,
- samodzielnie prowadzić prace badawcze w terenie,
- wprowadzać informacje do baz danych,
- wykonywać prace analityczne oraz sporządzać raporty z badań,
- pracować w zespole, uzgadniać wspólne stanowisko, zgłaszać własne propozycje,
- prezentować wyniki badania w grupie, także w obecności przestawicieli zewnętrznych instytucji.
Kryteria oceniania
1. Obecność podczas zajęć
2. Wykonywanie ustalonych prac (ocena prac)
3. Przygotowanie końcowego raportu i/lub prezentacji wyników badania.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura potrzebna do realizacji zajęć przedstawiona zostanie przed ich rozpoczęciem z uwzględnieniem tematu i miejsca odbywania ćwiczeń terenowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: