Seminarium magisterskie III 1900-3-SM3-GKT
Podczas seminarium magisterskiego III studenci prezentują końcową wersję metodyki pracy i wstępne działania zmierzające w kierunku uzyskania wyników. Ważnym elementem jest przygotowanie tekstu pracy z zakresu metodyki.
W trakcie seminarium magisterskiego studenci prezentują 3 referaty:
- sprawozdanie z postępów prac od końca seminarium magisterskiego II;
- ostateczna metodyka pracy magisterskiej;
- wyniki uzyskane w pracy.
Nakład pracy studenta: 4 ECTS = 4 × 25h = 100h (w bezpośrednim kontakcie 2 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta.
• Zajęcia (seminarium) = 30h (N)
• Praca własna studentów (zebranie danych, analiza danych, przeprowadzenia interpretacji danych, przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy oraz przygotowanie wystąpień seminaryjnych)= 50h (S)
Prezentacja postępów pracy w trakcie zajęć = 10 (N)
Konsultacje = 10 (N)
RAZEM = ok. 100h
METODY NAUCZANIA
prezentacja, dyskusja, studia literaturowe, przygotowanie tekstu naukowego
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W14, K_W16, K_W19 K_U01, K_U07, K_U11, K_U12, K_U13, K_K01, K_K07
Efekty specjalnościowe: S5_W12, S5_W17, S5_U01, S5_U07, S5_U11, S5_U12, S5_U13, S5_K01, S5_K05
Student zna i rozumie:
najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce geografii ekonomicznej i gospodarki przestrzennej (zna literaturę z zakresu przedmiotu pracy magisterskiej)
Student potrafi:
wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego (korzysta z zebranej literatury w realizacji swojej pracy)
wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie wybranej specjalności
przygotować pisemne prace na podstawie literatury i/lub własnych badań (w czasie seminarium powstają kolejne części pracy magisterskiej)
posługiwać się szczegółową terminologią geograficzną w języku polskim oraz w języku obcym na poziomie B2+ (analiza fachowych tekstów w języku polskim i angielskim)
samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową (realizuje tematykę pracy zgodną ze swoimi preferencjami)
Student jest gotów do:
poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny oraz ich krytycznej oceny (przygotowuje własną metodę badawczą, testuje ją, a także ocenia jej skuteczność)
postępowania zgodnie z zasadami etyki, rozumiejąc szczególną odpowiedzialność kadr naukowych za przyszłość cywilizacji (pisze pracę korzystając z literatury zgodnie z zasadami etyki)
Efektem jest przygotowana i zaakceptowana przez opiekuna część pracy od początku do opisanej metodyki włącznie.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie obecności, oceny zaprezentowanych materiałów (obowiązkowe są prezentacje multimedialne, np. w formacie MS PowerPoint lub równoważnym) oraz zaakceptowanego, w finalnej postaci tekstu:
a) seminarium magisterskie I - tekst rozdziału przegląd literatury,
b) seminarium magisterskie II - tekst metodyki pracy,
c) seminarium magisterskie III - tekst całej pracy do wyników,
d) seminarium magisterskie IV - tekst całej pracy.
Jeśli tekst pracy nie zostanie zaakceptowany przez opiekuna pracy w porozumieniu z prowadzącym seminarium, to seminarium magisterskie danego semestru nie jest zaliczone.
W terminie poprawkowym student jest zobowiązany spełnić warunki zaliczenia przedmiotu.
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie przewiduje się praktyk zawodowych.
Literatura
Plit F., Jędrusik M., 2022, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii? Poradnik bardzo praktyczny. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa
Plit F., 2007. Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 88
Weiner J., 2003: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 3. PWN, Warszawa.
Weiner J., 2009: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. 4. PWN, Warszawa, s. 157
Na seminarium wykorzystywana jest najnowsza oraz klasyczna literatura polska i zagraniczna z zakresu geoinformatyki, kartografii i teledetekcji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: