Seminarium I – studium przypadku (case studies) 1900-3-SM1-ZAS
Zajęcia realizowane w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0”,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Fundusze Europejskie dla
Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) (nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0365/23-00).
Celem jest sformułowanie przez studenta własnego problemu badawczego i przygotowanie do wizyty studyjnej.
Uczestnicy w pierwszej części semestru poznają zasady przygotowywania prezentacji i ustnego prezentowania zagadnień związanych z tematyką badań realizowanych w ramach pracy magisterskiej. Zapoznają się z zasadami redagowania pracy magisterskiej i umiejętnością poszukiwania i selekcjonowania literatury naukowej.
Następnie studenci rozwijają swoją wiedzę i zainteresowania na podstawie studiów literatury specjalistycznej. Prezentują na forum wybrane, interesujące ich, zagadnienia w formie studium przypadku i poddają je dyskusji.
Zajęcia są przygotowaniem do wizyty studyjnej i wprowadzają studenta w problematykę zarządzania systemami środowiska i rozumienia relacji pomiędzy komponentami środowiska.
W drugiej części semestru uczestnicy prezentują na forum wybrany przez siebie problem badawczy do realizacji w pracy magisterskiej.
Studenci przygotowują prace samodzielnie (pod opieką tutorską).
Nakład pracy studenta: 3 ECTS = 3 × 25h = 75h (w bezpośrednim kontakcie 2 ECTS)
(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,
(S) – praca własna (samodzielna) studenta.
Zajęcia (seminarium) = 30h (N)
Konsultacje = 20 h (N)
Praca własna studentów (studia literaturowe, przygotowanie tekstu pracy i wystąpień seminaryjnych)= 25h (S)
RAZEM = 75h
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się (kody):
K_W03, K_W04, K_W14, K_W17, K_W19, K_U01, K_U07, K_U10, K_U13
S6_W03, S6_W04, S6_W14, S6_W17, S6_W19, S6_U01, S6_U07, S6_U10, S6_U13
Po ukończeniu przedmiotu student:
WIEDZA (zna i rozumie):
• w pogłębionym stopniu złożone procesy społeczne, polityczne i kulturowe ważne dla struktury funkcjonalno-przestrzennej
• rolę i znaczenie zasobów przyrody dla funkcjonowania człowieka oraz wzajemne związki przyroda-społeczeństwo
• najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce zarządzania środowiskiem
• uwarunkowania prawne procesów społeczno-ekonomicznych i przyrodniczych w tym zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
• najnowsze trendy w rozwoju badań naukowych w Polsce i za granicą oraz zastosowaniach osiągnięć naukowych w praktyce nauk o Ziemi i środowisku
UMIEJĘTNOŚCI (potrafi):
• wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i rozwiązania problemu badawczego
• wykorzystywać krytycznie literaturę naukową i inne źródła także w języku obcym w zakresie zarządzania środowiskiem
• zaplanować i przeprowadzić badania zarówno indywidualne jak i zespołowe w zakresie zarządzania środowiskiem
• samodzielnie planować własną karierę naukową lub zawodową
Kryteria oceniania
Aktywność i jakość dyskusji oraz systematyczność. Przygotowanie 2 wystąpień w ciągu semestru. Dopuszczalne maksymalnie dwie nieobecności.
Literatura
Literatura dotycząca przygotowania pracy magisterskiej:
• Plit Florian, Jędrusik Maciej, 2022, Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii? Poradnik bardzo praktyczny. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa
• Bendkowski Józef, Dohn Katarzyna, 2015, Logistyka: pisanie pracy dyplomowej, kwalifikacyjnej: zasady pisania, studia przypadku, Gliwice, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej,
• Urban Stanisław, Ładoński Wiesław, Jak napisać dobrą pracę magisterską, wyd. 7 popr. i uzup. Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,
Literatura specjalistyczna:
zależna od zakresu tematycznego i terytorialnego prac magisterskich.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: