Pracownia specjalnościowa II 1900-3-PS2-GSW-O
Zagadnienia poruszane podczas zajęć:
1. Jak geograf powinien napisać CV i wygrać rozmowę kwalifikacyjną?
2. Jak występować publicznie?
3. Jak opublikować swój pierwszy artykuł?
4. Jak zdobywać granty?
5. Jak zostać doktorantem i prowadzić badania?
6. Jak zostać nauczycielem i uczyć?
7. Jak skomercjalizować pracę licencjacką i magisterską?
8. Co mi dały studia geograficzne?
W cyklu 2023L:
Co zyskaliśmy podczas studiów geograficznych? Efekty pracy magisterskiej. CV a rozmowa kwalifikacyjna. Wystąpienie publicznie. Artykuł naukowy - pomoc w karierze. Studia doktoranckie: prowadzenie badań, zdobywanie grantów. Czy chcę zostać nauczycielem Wykorzystanie własnej pracy licencjackiej i/lub magisterskiej? Wiązanie wiedzy geografa z pracą zawodową. Projektowanie przyszłości zawodowej. |
W cyklu 2024L:
Co zyskaliśmy podczas studiów geograficznych? Efekty pracy magisterskiej. CV a rozmowa kwalifikacyjna. Wystąpienie publicznie. Artykuł naukowy - pomoc w karierze. Studia doktoranckie: prowadzenie badań, zdobywanie grantów. Czy chcę zostać nauczycielem Wykorzystanie własnej pracy licencjackiej i/lub magisterskiej? Wiązanie wiedzy geografa z pracą zawodową. Projektowanie przyszłości zawodowej. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
W cyklu 2023L: w sali | Ogólnie: zdalnie | W cyklu 2024L: w sali |
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe: K_W04, K_W12, K_W14, K_U01, K_U07, K_U09, K_K04, K_K08
Efekty specjalnościowe: S2_W06, S2_W12, S2_W14, S2_U01, S2_U07, S2_U09, S2_K04, S2_K08
Po zakończeniu zajęć oczekuje się efektów w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw.
Wiedza:
Student rozumie, że zaraz przestanie być studentem, zna różne możliwości poradzenia sobie z tą sytuacją i posiada wiedzę pozwalającą zaprojektować swoje nowe życie ze stopniem magistra.
Umiejętności:
Student umie dobrać odpowiednie metody i strategie budowania własnej ścieżki życiowej po studiach magisterskich.
Postawy:
Studenta po zaliczeniu zajęć cechują świadomość różnych możliwości stojących przed nim oraz gotowość do realizacji konkretnych ścieżek kariery geografa.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach, aktywność i udział w dyskusjach.
Literatura
Borowiecka-Strug K. (red. (2006)), Zarządzanie karierą, Wydawnictwo Studio EMKA
Piróg, Danuta. (2015). Przechodzenie absolwentów studiów geograficznych na rynek pracy: proces, determinanty, predykcja.
Pozostała literatura będzie podawana na bieżąco.
W cyklu 2023L:
Myszka-Strychalska L., 2018, Typy, wzory i modele karier w przestrzeni elastycznego rynku pracy. |
W cyklu 2024L:
Myszka-Strychalska L., 2018, Typy, wzory i modele karier w przestrzeni elastycznego rynku pracy. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Brak. |
W cyklu 2024L:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: