Projekty badawcze II 1900-3-PB2-GK
Zajęcia mają za zadanie przygotowanie studentów do planowania i realizacji własnych projektów badawczych z zakresu ekologii krajobrazu.
Podczas zajęć studenci w praktyce poznają elementy metodologii badań naukowych, w tym: formułują problem badawczy, określają cele badań i hipotezy lub pytania badawcze, dobierają narzędzia i metody służące rozwiązaniu postawionego problemu, planują harmonogram projektu lub działania badawczego (czas, nakład pracy, zasoby), zbierają materiał badawczy, opracowują, interpretują i krytycznie oceniają wyniki, formułują wnioski (wskazując ograniczenia realizacyjne oraz kierunki dalszych badań). Kolejne etapy pracy są przedmiotem wspólnej dyskusji z opiekunem naukowym. Studenci biorą aktywny udział we wszystkich fazach realizacji projektu. Budują umiejętności pracy w zespole (podział zadań, zarządzanie czasem) oraz współpracy z otoczeniem społecznym. Raport z przeprowadzonych działań stanowi przedmiot prezentacji na forum grupy, a w miarę możliwości także prezentacji konferencyjnej lub innej formy upowszechniania.
Alternatywnie, zajęcia mogą skupiać się na przygotowaniu wniosku projektowego (obejmującego przegląd literatury, wyznaczenie celu badań, metod, spodziewanych rezultatów, zasobów niezbędnych do ich realizacji, etapów realizacji, ryzyk realizacyjnych, itp.). W takim przypadku główny nacisk położony jest na skuteczne planowanie zadań badawczych.
Nakład pracy studenta:
Udział w zajęciach – 30 godzin
Przygotowanie do zajęć i praca własna nad projektem – 45 godzin
Łącznie – 75 godzin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kierunkowe:
K_W01, K_W19, K_U01, K_U02, K_U10, K_K01, K_K03, K_K04, K_K06, K_K07
Efekty specjalnościowe: S3_W01, S3_W14, S3_W15, S3_U01, S3_U02, S3_U04, S3_U05, S3_K01, S3_K02, S3_K03, S3_K04, S3_K07
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest przedstawienie raportu z projektu (lub alternatywnie - wniosku projektowego).
W zależności od charakteru projektu raport może mieć różną formę (np. poster, baza danych, opis objaśniający, draft publikacji, performance edukacyjny, etc.).
Ocena wykonanej pracy dotyczy kompletności merytorycznej zadania, uwzględnia także ocenę koleżeńską oraz samoocenę.
Nieobecności na zajęciach nie zwalniają z wykonania poszczególnych etapów pracy zaliczeniowej.
Zaliczenie na ocenę.
Literatura
Literatura dobierana w zależności od tematyki wybranej przez studentów, zwłaszcza w kontekście przeglądu literatury wykonywanego przed przystąpieniem do operacyjnej fazy projektu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: