Kształtowanie ładu przestrzennego 1900-1-KŁP-E
W ramach wykładu dyskutowane są kluczowe koncepcje związane z ładem przestrzennym, dobre praktyki i podejścia do tworzenia ładu oraz prowadzona jest dyskusja na temat ich praktycznego wykorzystania. W ramach ćwiczeń uczestnicy uczą się wykorzystywać takie metody badawcze i narzędzia analityczne jak kwestionariusz, inwentaryzacja, desk research. Celem jest przygotowanie raportu wskazującego możliwości poprawienia stanu ładu przestrzennego na badanym obszarze.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:K_W05, K_W08, K_U07, K_K03
WIEDZA:
zna koncepcje kształtowania ładu przestrzennego;
zna metody badawcze.
UMIEJĘTNOŚCI:
na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej potrafi wyciągać wnioski na temat stanu ładu przestrzennego i przedstawiać konstruktywne propozycje naprawcze; potrafi prowadzić podstawowe prace badawcze w warunkach kameralnych i terenowych.
POSTAWY:
ocenia i stosuje posiadane wiadomości w praktyce planistycznej w postaci analizy i opisu.
Kryteria oceniania
Do zaliczenia wykładu może przystąpić osoba posiadająca zaliczenie z ćwiczeń. Zaliczenie ćwiczeń ma charakter projektowy. Zaliczenie wykładu to kolokwium końcowe z treści wykładu oraz znajomości literatury.
Literatura
Lynch Kevin (1960) Obraz miasta
Alexander Christopher (1971) Język wzorców
Gehl Jan (1971). Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych
Joseph Rykwert (2004). Pokusa miejsca. Przeszłość i przyszłość miast
Dodatkowa literatura (artykuły, również w języku angielskim) będzie zainteresowanym wskazywana przez prowadzącego w trakcie zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: