(A)Dydaktyka Szkoły Wyższej - wykład (online) 1700-SZD-DSW-WYK-PL
Zajęcia przygotowują doktorantów do prowadzenia zajęć popularyzujących naukę oraz ze studentami na uczelni wyższej.
W ramach kursu przedstawione zostaną nowoczesne metody kształcenia, również z wykorzystaniem technologii informacyjno – kominukacyjnych. Podjęte zostaną zagadnienia dotyczące metod i form prezentacji naukowej, zasad prowadzenia pomiaru dydaktycznego i narzędzi do interakcji z odbiorcami.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia zgodne są z zapisami Uchwały nr 211 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 18 stycznia 2023 r. w sprawie programu kształcenia w Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
UK_02 – upowszechniać wyniki działalności naukowej w obrębie nauk ścisłych i przyrodniczych także w formach popularnych
UU_02 – planować zajęcia lub grupy zajęć w danej dyscyplinie nauk ścisłych i przyrodniczych i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi
KO_01 – wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
Kryteria oceniania
Weryfikacja ciągła - udział w dyskusji, projekt, praca zaliczeniowa
Literatura
Jakubowski Maciej, Pokropek Artur Badając egzaminy Podejście ilościowe w badaniach edukacyjnych, CKE, Warszawa 2009
Ostrowska Barbara, Spalik Krzysztof Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2010
Hunter Danel, Rewa Jeanne Leading Groups Online, Lulu Press, 2020
Hu, D., Yuan, B., Luo, J., & Wang, M. (2021). A review of empirical research on ICT applications in teacher professional development and teaching practice. Knowledge Management & E-Learning, 13(1), 1–20.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: