Dydaktyka Szkoły Wyższej (wykład + warsztat metodyczny) - nauki fizyczne 1700-SZD-DSW-FIZ
Zajęcia przygotowują doktorantów do prowadzenia zajęć popularyzujących naukę oraz ze
studentami na uczelni wyższej. W ramach kursu przedstawione zostaną nowoczesne metody
kształcenia, również z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, w
szczególności:
Inquiry Based Learning,
peer learning,
gamifikacja zajęć.
Podjęte zostaną zagadnienia dotyczące pomiaru dydaktycznego, w szczególności zasad i
kryteriów oceniania w szkole wyższej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się są zgodne z zapisami Uchwały nr 211 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z
dnia 18 stycznia 2023 r. w sprawie programu kształcenia w Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i
Przyrodniczych
UK_02 – upowszechniać wyniki działalności naukowej w obrębie nauk ścisłych i przyrodniczych
także w formach popularnych
UU_02 – planować zajęcia lub grupy zajęć w danej dyscyplinie nauk ścisłych i przyrodniczych i
realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi
KO_01 – wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
Kryteria oceniania
Weryfikacja ciągła - udział w dyskusji, projekt, praca zaliczeniowa
Literatura
Caldwell JE, CBE – Life Sciences Education 6 (2007) 9
Cepic M, Sokołowska D, Inquiry Based Learning to Enhance Teaching, Vol. 1 Theory, Tools and
Examples, University of Ljubljana 2020
Fendler L, Muzaffar I. The history of the bell curve: Sorting and the idea of normal, Educational
Theory, 58 (2008) 63
Gaultney JF, Cann A.. Grade expectations. Teaching of Psychology, 28(2) (2001) 84
Kulick G, and Wright R. The impact of grading on the curve: A simulation analysis. International
Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 2 (2008) n2
Mazur E, Peer Instruction: A User’s Manual, Prentice-Hall 1997, Upper Saddle River
Sternberg RJ. The school bell and the bell curve. why they don’t mix. NASSP Bulletin, 80 (1996)
46
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: