Dane na poziomie jednostki 1600-SZD-WM-MDA
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami współczesnej mikroekonometrii i zdobycie umiejętności ich zastosowania w praktyce (wybór modelu i specyfikacji, estymacja, interpretacja wyników, wnioskowanie). Jeżeli będzie to możliwe to zajęcia będą odbywały się pracowni komputerowej i będą składały się z omówienia wprowadzanych metod i rozwiązywania odpowiednio przygotowanych praktycznych zadań. W ramach kursu wykorzystywane jest program R.
Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie pracy pisemnej w formie artykułu naukowego (waga 60%) i prac domowych – zadań praktycznych polegających na zastosowaniu poznanych metod (waga 40%).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Pomyślne ukończenie kursu pozwoli na poznanie metod i narzędzi mikroekonometrycznych – od strony teoretycznej (założenia, podstawy działania) jak i praktycznej (analiza danych – konstrukcja modeli, estymacja, interpretacja wyników). Kurs daje podstawę zarówno do wykorzystania tych metod w praktyce jak i dalszego samodzielnego zgłębiania przedstawionych modeli mikroekonometrycznych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie pracy pisemnej (waga 60%) i prac domowych (waga 40%).
Zaliczenie przedmiotu wymaga zdobycia 50% punktów. Punkty oblicza się za pomocą następującego algorytmu:
Wynik = 0.6*(procentowy wynik za pracę pisemną) + 0.4* (Procentowy wynik za prace domowe)
Punkty możliwe do zdobycia w ramach prac domowych przyznawane są za zadania do przygotowania samodzielnie lub w grupach (zależnie od polecenia). Zadania te są sprawdzane, a typowe błędy są omawiane na zajęciach.
Obecność na zajęciach nie jest warunkiem zaliczenia przedmiotu.
Wszystkich studentów obowiązują te same zasady. Nie przewiduje się innych sposobów zaliczenia.
Literatura
− Greene, W. H., 2011. Econometric Analysis. 7 Ed., Prentice Hall.
− Cameron, A. C., and Trivedi, P. K., 2005. Microeconometrics: Methods and Applications. Cambridge University Press.
Wybrane zagadnienia z następujących pozycji:
− Train, K. E., 2009. Discrete Choice Methods with Simulation. 2 Ed., Cambridge University Press, New York.
− Hensher, D. A., Rose, J. M., and Greene, W. H., 2015. Applied Choice Analysis. 2 Ed., Cambridge University Press, Cambridge.
− Greene, W. H., and Hensher, D. A., 2010. Modeling Ordered Choices: A Primer. Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: