Wykorzystanie monitoringu mediów do analizy treści 1600-SZD-SPEC-WM-KM
1. Monitoring mediów – funkcje i zastosowania narzędzia.
2. Analiza treści jako metoda badawcza wykorzystywana w pracy z monitoringiem mediów.
3. Przygotowanie projektu badania opartego na analizie treści.
4. Przygotowanie własnej mini-analizy przez uczestników zajęć.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
jedna nieobecność, nieobecność usprawiedliwona traktowana jako obecność przy wyliczaniu punktów
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Zaliczenie za udział w zajęciach i za realizację zadania zaliczeniowego.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: Zadanie zaliczeniowe
Kryteria oceniania: Poprawność językowa, poprawność metodologiczna, wyczerpanie tematu, przejrzystość graficzna prezentacji
Praktyki zawodowe
-
Literatura
R. D. Wimmer, J. R. Dominick, Mass media. Metody badań, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008;
E. Babbie, Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2013;
M. Lisowska-Magdziarz, Analiza zawartości mediów : przewodnik dla studentów : wersja 1.1, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2004;
T. Gackowski, M. Łączyński (red.), Metody badania wizerunku w mediach: czym jest wizerunek, jak i po co należy go badać, CeDeWu.pl, 2009;
K. Krippendorff, Content analysis : an introduction to its methodology. 2nd edition, Sage Publications, Thousand Oaks, Calif. 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: