Prezentacja wyników badań w środowisku naukowym i w mediach 1600-SZD-SPEC-PWB-KM
Przedmiot jest wprowadzeniem do tematyki kampanii promocyjnych z udziałem influencerów, czyli opiniotwórczych osób, najczęściej prowadzących profile w social mediach, popularne kanały w serwisie YouTube czy poczytne blogi.Zadaniami przedmiotu są: 1/ zaprezentowanie podstawowych pojęć używanych w influencer marketingu, 2/ wskazanie form influncer marketingu, sposobów jego uprawiania, wykorzystywanych narzędzi i technik, 3/ przedstawienie zastosowań influencer marketingu w działaniach marketingowych i public relations.Odwołania do praktyki influencer marketingu z Polski i z innych krajów będą służyły przybliżeniu uczestnikom zadań wykonywanych przez konsultantów ds. social mediów, kampanii marketingowych i influencerów, spełnianych przez nich ról i zasad współpracy z innymi specjalistami i działami w instytucjach. Dzięki temu studenci lepiej zrozumieją pozycję i zadania dyscypliny w nowoczesnym komunikowaniu i zarządzaniu
W cyklu 2024L:
Przedmiot jest wprowadzeniem do tematyki kampanii promocyjnych z udziałem influencerów, czyli opiniotwórczych osób, najczęściej prowadzących profile w social mediach, popularne kanały w serwisie YouTube czy poczytne blogi.Zadaniami przedmiotu są: 1/ zaprezentowanie podstawowych pojęć używanych w influencer marketingu, 2/ wskazanie form influncer marketingu, sposobów jego uprawiania, wykorzystywanych narzędzi i technik, 3/ przedstawienie zastosowań influencer marketingu w działaniach marketingowych i public relations.Odwołania do praktyki influencer marketingu z Polski i z innych krajów będą służyły przybliżeniu uczestnikom zadań wykonywanych przez konsultantów ds. social mediów, kampanii marketingowych i influencerów, spełnianych przez nich ról i zasad współpracy z innymi specjalistami i działami w instytucjach. Dzięki temu studenci lepiej zrozumieją pozycję i zadania dyscypliny w nowoczesnym komunikowaniu i zarządzaniu |
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Oraz inne: UK_01, komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk społecznych; UK_02, upowszechniać wyniki działalności naukowej w obrębie nauk społecznych, także w formach popularnych
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: Każda z osób biorąca udział w zajęciach powinna przed rozpoczęciem warsztatu przygotować pomysły na dwa wystąpienia o charakterze naukowym (wyniki badań własnych bądź innych badaczy), które wykorzytsta do przygotowania preznetacji ćwiczeniowej, a następnie preznetacji zaliczeniowej. Ze względu na warsztatowy charakter zajęć ich uczestnicy i uczestniczki mogą opuść maksymalnie 180 minut zajęć, czyli w zależności od układu planu jedno (180 minut) lub dwa spotkania warsztatowe po 90 minut. Podczas zajęć studenci/tki powinny/i posiadać naładowane smartfony w celu pobierania i czytania materiałów źródłowych oraz tworzenia i poprawiania tekstów podczas zajęć warsztatowych.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Zaliczenie na ocenę; Forma zaliczenia przedmiotu: 15- minutowe wystąpienie przed kamerą w studiu telewizyjnym zawierające prezentację przygotowaną na konferencję naukową, a także oddzielne 3-minutowe wystąpienie na ten sam temat przygotowane na potrzeby spotkania z mediami audiowizualnymi.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: Publiczny pokaz przygotowanej przez uczestnika/uczestniczkę prezentacji w studiu telewizyjnym WDIB UW z wykorzytstaniem komputera i monitora odglądowego, oceniany przez prowadzącą według określonych kryteriów.
Kryteria oceniania: Ocenie podlegać będą: pomysł narracyjny, konstrukcja i wizualne elementy przekazu prezentacyjnego (prezentacji) – 50 proc., płynność w przekazie werbalnym – 25 proc., body language prezentera/prezenterki – 25 proc. oceny końcowej.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
1.Piotr Wasilczyk, Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, Wydawnictwo Naukowe PWN;
2. Agata Rzędowska, Jerzy Rzędowski, Mistrzowskie prezentacje. Slajdowy poradnik mówcy doskonałego. Wydanie 2. Wydawnictwo Onepress;
3. Mariola Antczak (red.), Prezentacje multimedialne w wystąpieniach naukowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
4 Tomasz Kamel, Jak występować publicznie …nie tylko w telewizji, Wydawnictwo G+J;
5. Maciej Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Wydawnictwo RM
W cyklu 2024L:
1.Piotr Wasilczyk, Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko, Wydawnictwo Naukowe PWN; |
Uwagi
W cyklu 2024L:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: