Praktyczne wymiary geografii 1600-SZD-SPEC-PW-GSE
Konwersatorium mające na celu omówienie możliwości wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów geograficznych w różnych branżach. Na przykład: giełda i rynki finansowe, marketing i geotargetowanie, consulting, media masowe i branżowe, polityka, dyplomacja, przedsiębiorczość, nauka. Pozwoli to lepiej zrozumieć znaczenie nabytych kompetencji i bardziej świadomie planować ścieżkę kariery geografa.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
Obecność: Maksymalnie jedna nieobecność jest dopuszczalna. Każda kolejna wymaga usprawiedliwienia.
Aktywny udział w zajęciach: Oczekuje się udziału w dyskusjach i realizacji zadań grupowych.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego):
Przedmiot zalicza obecność na zajęciach, aktywność podczas zajęć, przygotowanie prezentacji oraz egzamin ustny kończący konwersatorium.
Metody weryfikacji efektów uczenia się:
Prezentacja oraz dyskusja podczas zajęć (WG_01, WG_02, WK_01, UK_05, KO_01, KO_02, KO_03)
Egzamin ustny (WG_01, WG_03, WK_01, UK_05, KO_01, KO_02)
Kryteria oceniania: Obecność na zajęciach (10% oceny), aktywność podczas zajęć (10% oceny), przygotowanie materiałów (prezentacji) do dyskusji podczas zajęć (40% oceny) oraz egzamin ustny (40% oceny).
Oceny:
5,5 - 100-95%
5 - 95-90%
4,5 - 90-85%
4 - 85%-80
3,5 - 80-75%
3 - 75-70%
Literatura
Davies, R.L. (2012). Marketing Geography: With Special Reference to Retailing. Taylor & Francis Ltd.
De Blij, H. (2012). Why Geography Matters, More Than Ever. Oxford University Press.
Knox-Hayes, J., Wójcik, D. (2021). The Routledge Handbook of Financial Geography. Routledge.
Meyer, E. (2016). The Culture Map: Decoding How People Think, Lead, and Get Things Done Across Cultures. Hachette Book Group USA.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: