Nowe trendy w komunikacji politycznej- podejście porównawcze 1600-SZD-SPEC-NT-PA
W czasie zajęć będą analizowane bieżące trendy w komunikowaniu politycznym w państwach demokratycznych. Podstawą zajęć będzie odnoszenie się do aktualnych kampanii wyborczych w kontekście narzędzi, form i treści wykorzystywanych przez podmioty kandydujące (kandydatów, partie polityczne, instytucje polityczne i oczywiście komitety wyborcze.
Koncentrować się będziemy na zjawiskach, które wychodzą poza tradycyjne mechanizmy komunikowania politycznego takie jak telewizyjna reklama polityczna, czy mechanizmy klasycznego public relations.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Aktywność podczas zajęć – gotowość do dyskusji, zadawanie pytań i gotowość do szukania odpowiedzi. Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie przygotowanie analizy nowatorskiego elementu wybranej kampanii wyborczej lub innej formy komunikowania politycznego.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: Praca pisemna
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Daniele Battista. "Political communication in the age of artificial intelligence: an overview ofdeepfakes and their implications". Society Register 2:7-24. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1251211; Ceccarini, L., Newell, J.L., Turato, F., Civil Society and the Platform Society in the Age of Post-Representative Politics, 2023, Studia Politologiczne vol. 70, https://doi.org/10.33896/SPolit.2023.70.2; O. Studia Politologoczne vol. 45 “Zarządzanie wizerunkiem w polityce”; T. Gackowski, K. Brylska, M. Patera (red.) “Memy, czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu” Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: