Nowe trendy w komunikacji politycznej- podejście porównawcze 1600-SZD-SPEC-NT-PA
W czasie zajęć będą analizowane bieżące trendy w komunikowaniu politycznym w państwach demokratycznych. Podstawą zajęć będzie odnoszenie się do aktualnych kampanii wyborczych w kontekście narzędzi, form i treści wykorzystywanych przez podmioty kandydujące (kandydatów, partie polityczne, instytucje polityczne i oczywiście komitety wyborcze.
Koncentrować się będziemy na zjawiskach, które wychodzą poza tradycyjne mechanizmy komunikowania politycznego takie jak telewizyjna reklama polityczna, czy mechanizmy klasycznego public relations.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe dla komunikowania politycznego
WG_02 - główne tendencje rozwojowe w ramach procesów komunikowania politycznego
WK_01 – różnice zachodzące w procesach komunikowania politycznego w zależności od systemu politycznego, ale też kultury i tradycji danego państwa.
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym w sposób wystarczający do analizy procesów komunikowania politycznego występujących w danym państwie.
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_03 - myślenia i działania w sposób kreatywny, rozwijający istniejące mechanizmy komunikowania politycznego
Kryteria oceniania
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Aktywność podczas zajęć – gotowość do dyskusji, zadawanie pytań i gotowość do szukania odpowiedzi. Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie przygotowanie analizy nowatorskiego elementu wybranej kampanii wyborczej lub innej formy komunikowania politycznego.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: Praca pisemna
Praktyki zawodowe
-
Literatura
-
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: