Myślenie projektowe w nauczaniu 1600-SZD-SPEC-MPN-PS
W trakcie tego kursu nauczysz się, jak projektować kursy oraz planować doświadczenia edukacyjne dla studentów. Jest to kurs o charakterze praktycznym — będziesz pracować nad zaprojektowaniem kursu, który możesz prowadzić w przyszłości, lub nad przekształceniem kursu, który już prowadzisz. Zasady projektowania kursów zostaną przedstawione i omówione, a następnie stosowane zarówno podczas zajęć, jak i w formie zadań domowych. Efektem końcowym będzie umiejętność tworzenia kursów, które umożliwiają studentom osiąganie wyznaczonych celów edukacyjnych poprzez angażujące doświadczenia nauczania, z wykorzystaniem odpowiednich metod dydaktycznych i oceniania.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
Ze względu na formę zajęć dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zasady zaliczenia poprawkowego):
Student musi uczestniczyć i wykonać wszystkie przewidziane aktywności, aby zaliczyć kurs. Nie przewiduje się możliwości zaliczenia poprawkowego — istotne jest zaangażowanie studenta przez cały semestr.
Ocena z zadań domowych: każde zadanie stanowi 15% oceny końcowej, co łącznie daje 45%.
Ocena z zadania końcowego: 55% oceny końcowej.
Metody weryfikacji efektów uczenia się:
3 zadania domowe + projekt końcowy.
Projekt końcowy polega na przygotowaniu portfolio kursu, który student chciałby zaprojektować i prowadzić w przyszłości lub projektu kursu, który chciałby przekształcić do przyszłego nauczania. Portfolio obejmuje wszystkie zadania domowe, sylabus kursu oraz materiały, które student chciałby wykorzystać podczas nauczania i zaprezentować w trakcie kursu.
Kryteria oceniania:
Wszystkie zadania domowe oraz projekt końcowy będą oceniane zgodnie z zakładanymi efektami uczenia się.
Minimalna liczba punktów potrzebna do zaliczenia kursu to 60%, jednak złożenie wszystkich zadań jest obowiązkowe.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Sugestie dotyczące literatury mogą być przekazywane podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: