Kara czy przebaczenie? O roli prawa karnego w życiu i nauce 1600-SZD-SPEC-KW-PR
Wykład będzie oscylował wokół pytania o znaczenie prawa karnego dla funkcjonowania społeczeństwa. Szczególna uwaga zostanie poświęcona także pytaniu o granice prawa karnego oraz o to, jakie kryteria powinny decydować o tym, że dane zachowanie jest zabronione. Omówione zostaną podstawy odpowiedzialności karnej z uwzględnieniem kategorii czynu oraz niebezpieczeństwa sprawcy jako źródeł odpowiedzialności karnej. Podczas wykładu przedstawiona zostanie także rola nauki prawa karnego dla rozwoju tej gałęzi.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: Stacjonarny udział w zajęciach; 2 dopuszczalne nieobecności.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Aktywny udział w zajęciach poprzez zadawanie pytań oraz formułowanie wniosków.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: Weryfikacja efektów uczenia się odbywa się w drodze obserwacji oraz wywiadu.
Kryteria oceniania: - właściwe sformułowanie i realizacja założeń merytorycznych oraz metodologicznych - stopień aktywności i zaangażowania
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Szczegółowy wykaz literatury przekazywany jest uczestnikom w stosunku do poszczególnych tematów przed zajęciami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: