Introduction to student centered course design 1600-SZD-SPEC-ISC-PS
In this course you will learn how to design a course and plan learning experiences for students. This is an applied course; you will be working on designing a course that you may teach in the future, or work on redesigning a course you have been teaching already. Course design principles will be introduced and explained, and will be practiced both in class and in the form of assignments. The result at the end is that you will be able to design courses in which students achieve the learning goals you set, through meaningful learning experiences, making use of the appropriate methods of teaching and assessment.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: Due to the form of the class two absences in total are allowed.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Students must participate and complete all activities to pass the course. There is no option for a retake - what counts is the students’ commitment throughout the semester. Homework grades: 15 % each which makes up 45% of the overall grade Final assignment: 55% of the overall grade
Metody weryfikacji efektów uczenia się: 3 home assignments + final project.
The final project consists of a portfolio for a course the students would like to design and teach in the future or a project they would like to redesign for future teaching. The portfolio includes all homework assignments, the syllabus of the course and all materials which the students would like to include in their teaching and showcase during this course.
12) Kryteria oceniania:
All the homework assignments and the final project will be assessed in alignment with the assumed learning outcomes.
The minimal score for passing the course is 60%, but submitting all assignments is mandatory.
Literatura
Ambrose, S. A., Bridges, M. W., DiPietro, M., Lovett, M. C., & Norman, M. K. (2010). How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. John Wiley & Sons.
Fry, H., Ketteridge, S., & Marshall, S. (2008). A handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice. Routledge.
Lang, J. M. (2021). Small teaching: Everyday lessons from the science of learning. John Wiley & Sons.
Means, B., Bakia, M., Murphy, R. (2014) Learning online. What research tells us about whether, when and how. Routledge.
Wiggins, G., McTighe, J. (2005). Understanding by Design. ASCD
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: