Introduction to student centered course design 1600-SZD-SPEC-ISC-PS
W ramach tego kursu doktoranci nauczą się, jak projektować kursy oraz planować doświadczenia edukacyjne dla studentów. Kurs ma charakter praktyczny — uczestnicy będą pracować nad stworzeniem kursu, który mogą prowadzić w przyszłości, lub nad przekształceniem kursu, który już prowadzą. Zasady projektowania kursów zostaną przedstawione, omówione i zastosowane zarówno podczas zajęć, jak i w ramach prac domowych. Efektem końcowym będzie umiejętność projektowania kursów, które umożliwiają studentom osiąganie zakładanych efektów uczenia się poprzez angażujące doświadczenia edukacyjne, z wykorzystaniem odpowiednich metod nauczania i oceniania.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
Ze względu na warsztatową formę zajęć dopuszczalne są maksymalnie dwie nieobecności.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczenia poprawkowego):
Warunkiem zaliczenia kursu jest aktywne uczestnictwo oraz wykonanie wszystkich zadań przewidzianych w toku semestru. Nie przewiduje się możliwości zaliczenia poprawkowego — oceniana jest systematyczna praca i zaangażowanie studenta w trakcie semestru.
Ocena końcowa składa się z:
- zadań domowych (3 zadania po 15%, łącznie 45%),
- projektu końcowego (55%).
Metody weryfikacji efektów uczenia się:
3 zadania domowe, projekt końcowy.
Projekt końcowy polega na przygotowaniu portfolio zawierającego projekt kursu, który student chciałby w przyszłości poprowadzić, lub redesign istniejącego kursu. Portfolio powinno zawierać wszystkie zadania domowe, sylabus kursu oraz dodatkowe materiały, które student chciałby wykorzystać podczas nauczania i zaprezentować w ramach tego kursu.
Kryteria oceniania:
Wszystkie zadania domowe oraz projekt końcowy będą oceniane zgodnie z zakładanymi efektami uczenia się.
Minimalna liczba punktów potrzebna do zaliczenia kursu to 60%, jednak warunkiem koniecznym jest złożenie wszystkich zadań.
Literatura
Ambrose, S. A., Bridges, M. W., DiPietro, M., Lovett, M. C., & Norman, M. K. (2010). How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. John Wiley & Sons.
Fry, H., Ketteridge, S., & Marshall, S. (2008). A handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice. Routledge.
Lang, J. M. (2021). Small teaching: Everyday lessons from the science of learning. John Wiley & Sons.
Means, B., Bakia, M., Murphy, R. (2014) Learning online. What research tells us about whether, when and how. Routledge.
Wiggins, G., McTighe, J. (2005). Understanding by Design. ASCD
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: