Influencer marketing 1600-SZD-SPEC-IM-KM
Przedmiot jest wprowadzeniem do tematyki kampanii promocyjnych z udziałem influencerów, czyli opiniotwórczych osób, najczęściej prowadzących profile w social mediach, popularne kanały w serwisie YouTube czy poczytne blogi.Zadaniami przedmiotu są: 1/ zaprezentowanie podstawowych pojęć używanych w influencer marketingu, 2/ wskazanie form influncer marketingu, sposobów jego uprawiania, wykorzystywanych narzędzi i technik, 3/ przedstawienie zastosowań influencer marketingu w działaniach marketingowych i public relations.Odwołania do praktyki influencer marketingu z Polski i z innych krajów będą służyły przybliżeniu uczestnikom zadań wykonywanych przez konsultantów ds. social mediów, kampanii marketingowych i influencerów, spełnianych przez nich ról i zasad współpracy z innymi specjalistami i działami w instytucjach. Dzięki temu studenci lepiej zrozumieją pozycję i zadania dyscypliny w nowoczesnym komunikowaniu i zarządzaniu.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Oraz inne: Wiedza: Posiada wiedze na temat etapów budowania kampanii influencer marketingu oraz jej obecnego statusu. Rozumie terminy związane z influencer marketingiem oraz posiada widzę na temat narzędzi i technik stosowanych w influencer marketingu. Umiejętności: Student potrafi zanalizować, według najnowszych trendów, przekazy marketingowe, dokonywać analizy profili influencerów. Zna techniki kreatywne prowadzące do powstania kampanii marketingowych oraz podstawowe etapy jej implementacji. Inne kompetencje. Student potrafi krytycznie podejść do influencer marketingu jako wieloznacznego obszaru współczesnych praktyk organizacji.
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: Z uwagi na kompleksowy charakter kursu i wagę omawianych zagadnień uczestnictwo w zajęciach jest zalecane, a ich częste opuszczanie może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Możliwa jest jedna nieusprawiedliwiona obecność.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Z uwagi na kompleksowy charakter kursu i wagę omawianych zagadnień uczestnictwo w zajęciach jest zalecane, a ich częste opuszczanie może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Studenci będą oceniani na podstawie obecności podczas zajęć, aktywności w dyskusjach i przygotowanej prezentacji. 1. Terminowe i merytoryczne przygotowanie prezentacji w wyznaczonym terminie. 2. Ważnym kryterium będzie obecność na zajęciach i aktywność w dyskusjach, rejestrowana na bieżąco przez prowadzącego. Waga poszczególnych elementów będzie następująca:- udział w zajęciach i aktywność w dyskusjach – 15%,- przygotowanie prezentacji zaliczeniowej – 75%.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: przygotowanie prezentacji na zaliczenie
Kryteria oceniania: zaliczenie na ocenę
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Brown D., Hayes N. (2008). Influencer marketing. Who really influences your customers; Elsevier
Stopczyńska K. (2018). Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y. Studia Oeconomica Posnaniensia vol.6, nr 5.;
Stopczyńska K. (2021). Influencer marketing w dobie nowych mediów. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Stopczyński B. (2014).Facebook w komunikacji marketingowej - użyteczność dla firm rodzinnych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, T.XV, Zeszyt 7, Część III/ 2014
Wicińska K. (2017). Media społecznościowe jako narzędzie rozwijające działania marketingowe przedsiębiorstw, Czasopismo Rynek - Społeczeństwo - Kultura, Nr 3(24);
Wilusz R. (2017). Influencer Marketing potężny ponad miarę, Marketing (r)Evolution. Nowe techniki, pomysły, rozwiązania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: