Elementy komunikacji i zarządzania międzykulturowego 1600-SZD-SPEC-EK-ZJ
Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi wiadomościami dotyczącymi zarządzania międzykulturowego i komunikacji z partnerami z innych iż europejski-krąg kulturowy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_03 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_01 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
Umiejętności | Potrafi:
UK_05 - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem fachowej terminologii właściwej danej dyscyplinie w ramach nauk społecznych w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KO_01 - wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KO_02 wypełniania zobowiązań społecznych i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego, zwłaszcza w zakresie inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
KO_03 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Oraz inne: WG02 podstawowe teorie komunikacji międzykulturowej WK01 podstawowe różnice cywilizacyjne, ze szczególnym uwzględnieniem odmienności aksjologicznych i ich konsekwencji w procesie zarządzania WK01 zasadnicze modele kultur organizacyjnych-z prktyczną umiejętnością analizy środowiska obcego kulturowo KO02 podstawowe zasady etykiety i rytuałów towarzyszących komunikacji z partnerami biznesowymi z innych kręgów cywilizacyjnych UK05 zasady negocjacji międzykulturowych-konsekwencje różnic kulturowych dla marketingu przedsiębiorstwa
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: nie wymagam obecności na zajęciach
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): test wyboru
Metody weryfikacji efektów uczenia się: test wyboru
Kryteria oceniania: warunkiem zaliczenia jest otrzymanie 50% poprawnych odpowiedzi w teście plus jedna
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Glinka B., Jelonek A. (2011) Zarządzanie międzykulturowe, Warszawa, Scholar Mead R., (2001) International Management. Cross Cultural Dimensions, Cambridge Blackwell
Ritzer G. (1997) Makdonaldyzacja społeczeństwa, Warszawa, Wydawnictwo Muza. Hofstede, G. i Hofstede G. J. (2007) Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Trompenaars, F. i Hampden-Turner, C. (2002) Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Kraków: Oficyna Ekonomiczna. Mole J. (2000). W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach, Warszawa: Prószyński i S-ka
Hall, E.T. (2003) Ukryty wymiar, Warszawa: Wydawnictwo Muza.
Hall, E.T. (1987) Bezgłośny język, Warszawa: PIW.
Cohen, R. (1991) Negotiating across cultures, Washington DC: US Institute of Peace. IInglehart R., Harrison L. (2000) Culture matters, How Values Shape Human Progress, New York, Basic Books, Benedict R., (1999) Miecz i chryzantema, Warszawa, PIW,
W cyklu 2024L:
Glinka B., Jelonek A. (2011) Zarządzanie międzykulturowe, Warszawa, Scholar Mead R., (2001) International Management. Cross Cultural Dimensions, Cambridge Blackwell |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: