Seminarium w dyscyplinie psychologia (III rok) 1600-SZD-SEMIII-PS
Celem seminarium jest: pomoc w sformułowaniu ostatecznej wersji rozprawy, prezentacji wyników badań składających się na część empiryczną, wreszcie, dyskusji nad kontekstem teoretycznym oraz zastosowanymi w rozprawie metodami badań i pomiarów i doborem analiz oraz. Prezentacja zaawansowanej wersji rozprawy daje możliwość szerszej dyskusji z innymi doktorantami i pracownikami naukowymi, uzyskania informacji zwrotnych, wypracowania stanowiska wobec dyskusyjnych kwestii. a w efekcie możliwości uwzględnienia ich w ostatecznej wersji rozprawy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Zna i rozumie:
WG_1 - w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej
WG_2 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie
WG_3 - metodologię badań naukowych
Umiejętności: Potrafi:
UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosowań; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UW_2 - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy
UK_1 - komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym
UK_3 - Inicjować debatę
UK_4 - Uczestniczyć w dyskursie naukowym
Kompetencje społeczne: Jest gotów do:
KK_1 - Krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej
KK_2 - Krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny
KK_3 - Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
KO_1 - Wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KR_1 - Podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych w tym: prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny, respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu
Zaprezentowanie projektu doktorskiego i aktywne uczestnictwo w dyskusji nad jego celami, metodologią, i wynikami. Dopuszczalna lista nieobecności – 1.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): I rok: • Aktywność podczas zajęć. III i IV rok • Aktywność podczas zajęć. • Obligatoryjne przedstawienie minimum jednej prezentacji omawiającej postępy pracy naukowej (wg wskazanych założeń)
Metody weryfikacji efektów uczenia się:
Spełnienie przez referenta podstawowych reguł przygotowania w komunikatywny i zwarty sposób prezentacji empirycznej, uwzględnienie wskazówek prowadzącego w dalszych pracach przy analizie danych i ich interpretacji teoretycznej w rozprawie doktorskiej.
Kryteria oceniania:
Ocena jakości prezentacji oraz zdolności do współprowadzenia dyskusji naukowej nad projektem rozprawy doktorskiej.
Literatura
Lista lektur obowiązkowych będzie zaproponowana przez kolejnych referentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: