Seminarium w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (I rok) 1600-SZD-SEM-ZJ
• Dyskusja na temat różnych obszarów zainteresowań w odniesieniu do rozprawy doktorskiej
• Dyskusja na temat indywidualnego projektu badawczego
• Prezentacja koncepcji pracy
• Wymiana pomysłów między studentami na temat ich rozprawy
• Elementy wykładu na temat podejść metodologicznych w badaniach nauk społecznych
• Sesja pytań i odpowiedzi dotycząca pracy naukowej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Zna i rozumie:
WG_1 - w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej
WG_2 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie
WG_3 - metodologię badań naukowych
Umiejętności: Potrafi:
UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosowań; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UW_2 - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy
UK_1 - komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym
UK_3 - Inicjować debatę
UK_4 - Uczestniczyć w dyskursie naukowym
Kompetencje społeczne: Jest gotów do:
KK_1 - Krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej
KK_2 - Krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny
KK_3 - Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
KO_1 - Wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KR_1 - Podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych w tym: prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny, respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu; aktywny udział w zajęciach.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): I rok: • Aktywność podczas zajęć. • Możliwa jest również prezentacja koncepcji pracy (wg wskazanych założeń). II rok • Aktywność podczas zajęć. Obligatoryjne przedstawienie prezentacji omawiającej postępy pracy naukowej (według wskazanych założeń). III i IV rok • Aktywność podczas zajęć. • Obligatoryjne przedstawienie minimum jednej prezentacji omawiającej postępy pracy naukowej (wg wskazanych założeń)
Metody weryfikacji efektów uczenia się; Prezentacja indywidualnej koncepcji pracy.
Kryteria oceniania; Ocena projektu badawczego.
Literatura
• Kostera, M. 2005 Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych. Warszawa: PWN.
• Flick, U. 2012 Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN.
• Charmaz, K. 2009 Teoria ugrunowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: PWN.
• Silverman, D. 2004 Qualitative Research: Theory, Method and Practice. London – California – New Delhi: SAGE Publications.
• Czakon, W. 2015 (red.) Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu. Warszawa: Wolters Kluwer.
• Jemielniak, D. 2012 (red.) Badania jakościowe: metody i narzędzia. Warszawa: PWN.
• Konecki, K. 2000 Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN.
• Hammersley, M. i Atkinson, P. 1995 Metody badań terenowych. Warszawa: Wydawnictwo Zysk i s-ka.
• Burszta, Wojciech J. 1998 Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje. Poznań: Wydawnictwo Zysk i s-ka.
• Babbie, E. 2007 Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: