Seminarium w dyscyplinie psychologia (I rok) 1600-SZD-SEM-PS
Podczas seminarium każdy uczestnik zaprezentuje swój Indywidualny Plan Badawczy (IPB), wskazując i uzasadniając wszelkie modyfikacje wprowadzone do pierwotnej koncepcji projektu, a także przedstawiając szczegółową dyskusję nad aktualnym stanem przygotowania IPB.
Autorzy wystąpień powinni w szczególności:
1. Pokazywać analizę charakteru badanych zjawisk.
2. Przedstawiać uzasadnienie wyboru zastosowanych metod pomiaru.
3. Oceniać adekwatność tych metod.
4. Zaprezentować uzyskane wyniki badań.
5. Wskazywać ograniczenia badań.
6. Dokonywać interpretacji rezultatów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024L: | W cyklu 2025L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: Zna i rozumie:
WG_1 - w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej
WG_2 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie
WG_3 - metodologię badań naukowych
Umiejętności: Potrafi:
UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosowań; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UW_2 - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy
UK_1 - komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym
UK_3 - Inicjować debatę
UK_4 - Uczestniczyć w dyskursie naukowym
Kompetencje społeczne: Jest gotów do:
KK_1 - Krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej
KK_2 - Krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny
KK_3 - Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
KO_1 - Wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców
KR_1 - Podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych w tym: prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny, respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu
- Kryteria zaliczenia: możliwa jedna nieobecność, przygotowanie i przedstawienie prezentacji, aktywny udział w dyskusji uczestników,
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego):
- Aktywność podczas zajęć.
- Prezentacja koncepcji pracy (wg wskazanych założeń).
Metody weryfikacji efektów uczenia się
- Aktywność podczas zajęć.
- Prezentacja koncepcji pracy (wg wskazanych założeń).
Kryteria oceniania
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu: obecność na zajęciach, prezentacja, aktywność w dyskusjach
Literatura
Literatura dostosowana do projektów badawczych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: