Projektowanie badań naukowych 1600-SZD-N-PBN-BPA
a. Prezentacja sylabusa i głównych założeń kursu
b. Wstęp do Metodologii badań Stosunków Międzynarodowych
c. Podstawowe zasady przygotowania propozycji badawczej, sformułowanie problemu badawczego (Holy Trinity by Roberto Rabel)
d. Research Proposal – główne elementy
e. Przegląd literatury
f. Studia przypadków Research Proposal – omówienie przykładów
g. Teoria SM i po co ona?
h. Aplikowanie teorii – studia przypadków
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Zna i rozumie:
WG_3 - metodologię badań naukowych
Umiejętności: Potrafi:
UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
Kompetencje społeczne: Jest gotów do:
KK_3 – uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: przygotowanie i przedstawienie konspektu pracy doktorskiej, zawierającego uzasadnienie wyboru tematu, pytania badawcze, ujęcie teoretyczne i metodologiczne; wymagane wszystkie obecności; nieobecności - do indywidualnego ustalenia z prowadzącym
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): przedstawienie propozycji badawczej w formie Indywidualnego Planu Badawczego
Metody weryfikacji efektów uczenia się: ocena formatywna prezentacji (pierwszy szkic); ocena końcowa (drugi szkic)
Kryteria oceniania: zasadność wniosku w oparciu o komentarze przekazane do pierwszego projektu: włączenie koncepcji metodologicznych i teoretycznych do wniosku; włączenie komentarzy do pierwszego wniosku do ostatecznego projektu.
Literatura
a. C. Wight, “Philosophy of Social Science and International Relations”, (in:) W. Carlsnaes, T. Risse, B. Simmons (eds.), Handbook of International Relations, Sage, 2010
b. M. Albert, B. Buzan, “On the subject matter of International Relations”, Review of International Studies, 2017, no. 5, pp. 898-917;
c. A. Acharya, “Global International Relations (IR) and Regional Worlds: A New Agenda for International Studies”, International Studies Quarterly, 2014, no. 4, pp. 647-659;
d. David Thunder, ‘Back to Basics: Twelve Rules for Writing a Publishable Article’, 37, 3 (July 2004), pp. 493-95, http://www.cs.nott.ac.uk/~pszga/tips/twelve_rules_for_writin_a_publishable_article.pdf
e. C. Lamont, Research Methods in International Relations, Sage 2015
f. J. W. Knopf, “Doing a Literature Review,” Political Science & Politics, Vol. 39, No. 1 (January 2006), pp. 127-132
g. K. Jorgensen, International Relations Theory: A New Introduction, Palgrave 2018
h. A. Moravcsik, “Taking Preferences Seriously: A Liberal Theory of International Politics”, International Organization Autumn 1997 51, 4,, pp. 513–53
i. D. Capie, The power of partnerships: US defence ties with Indonesia, Singapore and Vietnam, International Politics 2020, vol. 57, pp. 242-258
j. A. Bloomfield, „To balance or to bandwagon? Adjusting to China’s rise during Australia’s Rudd_Gillard era”, The Pacific Review 2016, pp. 259-282);
k. K. Noguchi, “Bringing Realism Back In: Explaining China’s Strategic Behavior in the Asia-Pacific”, Asia –Pacific Review 2011, nr 2, s. 60-85.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: