Konferencja interdyscyplinarna V semestr 1600-SZD-KI-V
Konferencja interdyscyplinarna (zjazd doktoranta) ma cele zarówno merytoryczne, jak i służące stworzeniu przestrzeni integracji doktorantów z różnych dyscyplin reprezentowanych w szkole. Odbywa się w formie seminarium trwającego pełne dwa dni. W jego trakcie doktoranci mają okazję prezentacji własnych projektów badawczych oraz ich dyskusji z innymi doktorantami i pracownikami naukowymi. Dla zapewnienia odpowiedniej ilości czasu na prezentacje i dyskusje, praca zorganizowana jest w postaci równoległych ścieżek seminaryjnych (w sposób analogiczny do organizacji znacznej części konferencji naukowych).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
● UW_1
Potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:
- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą,
- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować,
- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych.
● UW_2
Potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy.
● UK_1
Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym.
● UK_3
Potrafi inicjować debatę naukową.
● UK_4
Zdobywa umiejętność uczestniczenia w dyskursie naukowym.
● UU_1
Potrafi samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób
● UU_2
Potrafi planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi przekazu.
● KK_1
Jest gotów do krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej.
● KK_2
Jest gotów do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej.
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
● Obecność na konferencji jest obowiązkowa.
● Usprawiedliwione nieobecności związane z sytuacjami losowymi będą rozpatrywane indywidualnie.
● Warunkiem zapisu na przedmiot „Konferencja interdyscyplinarna” jest przesłanie przez doktoranta tytułu, abstraktu i od 3 do 5 słów kluczowych wystąpienia, w terminie wyznaczonym przez upoważnionego pracownika Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych nie później niż 5 miesięcy przed planowaną datą konferencji.
Termin do złożenia tytułu, abstraktu i słów kluczowych wystąpienia nie może przypadać na okres wolny od zajęć dydaktycznych (abstrakt powinien spełniać następujące kryteria: zawierać od 300 do 500 słów, elementy przeglądu literatury, cele badawcze, hipotezy lub pytania badawcze, opis metodologii, zakładane wstępne wnioski oraz bibliografię w stylu APA7). Preferowany język opracowania tytułu, abstraktu i słów kluczowych to język angielski, ale w przypadku decyzji o wystąpieniu w języku polskim należy przesłać także ich polskojęzyczną wersję.
● Nieprzesłanie tytułu, abstraktu (wg wskazanych kryteriów) i słów kluczowych wystąpienia w wyznaczonym terminie skutkuje brakiem możliwości zapisania na przedmiot „Konferencja interdyscyplinarna”, a tym samym niedopuszczenie do udziału w konferencji i niezaliczenie przedmiotu.
● W trakcie konferencji wymagane są: potwierdzony pisemnie udział w wykładzie inauguracyjnym (lista obecności) i aktywny udział minimum w sesji, w ramach której prezentuje się własny projekt badawczy.
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): terminowe przesłanie tytułu, abstraktu (wg wskazanych kryteriów) i słów kluczowych wystąpienia; udział w wykładzie inauguracyjnym; prezentacja ustna referatu i branie aktywnego udziału w dyskusji podczas panelu, w ramach którego przedstawiane są badania własne. W razie braku zaliczenia przedmiotu, doktorant może wystąpić z wnioskiem o przesunięcie terminu zaliczenia przedmiotu na inny etap kształcenia lub wyznaczenie przedmiotów równoważnych, których zakładane efekty uczenia się są jednakowe lub zbliżone do przedmiotu, i których zaliczenie traktowane jest w rozliczaniu etapu kształcenia równorzędnie.
Metody weryfikacji efektów uczenia się: ocena prezentacji ustnej referatu oraz aktywności w dyskusji następującej po wystąpieniu.
Kryteria oceniania: zgodność referatu z przyjętym tytułem i abstraktem, poprawność merytoryczna, aktywność w dyskusji.
Literatura
Do abstraktu/ wystąpienia powinna być dodana bibliografia, na której zostanie oparta prezentacja. Bibliografię należy przygotować w oparciu o APA7.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: