Pisanie i publikowanie akademickie 1600-SZD-ID-PPA
Praca badaczki i badacza polega w znacznej mierze na prowadzeniu badań naukowych. Jednak wniesienie wkładu to nie tylko badania terenowe. Wniesienie wkładu w wiedzę naukową umożliwia czytanie i pisanie tekstów naukowych. Czytanie – by zidentyfikować lukę badawczą i zdefiniować problem badawczy. Pisanie – by zabrać głos w odpowiedni sposób i według uznanych zasad. Jednocześnie środowisko naukowe staje się coraz bardziej świadome tego, że ważna jest elegancka, poprawna językowo forma wypowiedzi. Ten kurs przedstawia kilka ważnych zasad pisania akademickiego w kontekście międzynarodowych pism i wydawnictw naukowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
Umiejętności | Potrafi:
UW_01 – wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki, w szczególności z nauk społecznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, formułować hipotezę;
Badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UK_04 - uczestniczyć w dyskursie naukowym w obrębie nauk społecznych
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KK_01 – krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny w obrębie nauk społecznych
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 70% obecności na zajęciach wymagane
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Zaliczenie ustne na podstawie projektu
Kryteria oceniania: zaliczenie
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Kostera, M. (2022) (Ed.) Writing Differently: A quest for meaningful academic writing. Cheltenham: Edward Elgar.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: