Organizacje alternatywne 1600-SZD-ID-OA
Organizacje alternatywne; Termin „organizacja” odnosi się do szerokiej gamy wzorców koordynacji, jednak główny nurt wiedzy o zarządzaniu koncentruje się głównie, jeśli nie wyłącznie, na ograniczonej części ekosystemu organizacyjnego – korporacjach i zarządzaniu rynkowym. Badacze poszukujący wiedzy w i na temat mnogości form poza tą sekcją często definiują swoją dziedzinę jako organizacje alternatywne (patrz np. Parker, Cheney, Fournier i Land, 2014).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
Umiejętności | Potrafi:
UW_01 – wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki, w szczególności z nauk społecznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, formułować hipotezę;
Badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UK_04 - uczestniczyć w dyskursie naukowym w obrębie nauk społecznych
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KK_01 – krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny w obrębie nauk społecznych
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 70% obecności wymagane
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): aktywne uczestnictwo w zajęciach, propozycja projektu organizatorskiego
Metody weryfikacji efektów uczenia się: aktywna partycypacja
Kryteria oceniania: zaliczenie
Literatura
Parker, Martin, Cheney G, Valerie Fournier and Chris Land (2014). The Routledge companion to alternative organization. Oxon: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: