Introduction to student centered course design 1600-SZD-ID-ISC
In this course you will learn how to design a course and plan learning experiences for students. This is an applied course; you will be working on designing a course that you may teach in the future, or work on redesigning a course you have been teaching already. Course design principles will be introduced and explained, and will be practiced both in class and in the form of assignments. The result at the end is that you will be able to design courses in which students achieve the learning goals you set, through meaningful learning experiences, making use of the appropriate methods of teaching and assessment.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
Umiejętności | Potrafi:
UW_01 – wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki, w szczególności z nauk społecznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, formułować hipotezę; Badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UK_04 - uczestniczyć w dyskursie naukowym w obrębie nauk społecznych
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KK_01 – krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny w obrębie nauk społecznych
Kryteria oceniania
Description of requirements related to participation in classes, including the permitted number of explained absences: Due to the form of the class two absences in total are allowed.
Principles for passing the classes and the subject (including resit session): Students must participate and complete all activities to pass the course. There is no option for a retake - what counts is the students’ commitment throughout the semester. Homework grades: 15 % each which makes up 45% of the overall grade Final assignment: 55% of the overall grade.
All the homework assignments and the final project will be assessed in alignment with the assumed learning outcomes.
The minimal score for passing the course is 60%, but submitting all assignments is mandatory.
Literatura
Ambrose, S. A., Bridges, M. W., DiPietro, M., Lovett, M. C., & Norman, M. K. (2010). How learning works: Seven research-based principles for smart teaching. John Wiley & Sons.
Fry, H., Ketteridge, S., & Marshall, S. (2008). A handbook for teaching and learning in higher education: Enhancing academic practice. Routledge.
Lang, J. M. (2021). Small teaching: Everyday lessons from the science of learning. John Wiley & Sons.
Means, B., Bakia, M., Murphy, R. (2014) Learning online. What research tells us about whether, when and how. Routledge.
Wiggins, G., McTighe, J. (2005). Understanding by Design. ASCD
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: