Dekolonialne i partycypacyjne podejścia do badań w różnorodności 1600-SZD-ID-DPP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza | Zna i rozumie:
WG_02 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
Umiejętności | Potrafi:
UW_01 – wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki, w szczególności z nauk społecznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk społecznych, formułować hipotezę;
Badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UK_04 - uczestniczyć w dyskursie naukowym w obrębie nauk społecznych
Kompetencje społeczne | Jest gotów do:
KK_01 – krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny w obrębie nauk społecznych
Kryteria oceniania
Opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: uczestnictwo w spotkaniach, przygotowanie do zajęć - znajomość literatury
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): aktywny udział w dyskusjach, zaliczenie pracy pisemnej na jeden z wybranych tematów (podane podczas pierwszych zajęć); zaliczenie poprawkowe – poprawa pracy pisemnej
Metody weryfikacji efektów uczenia się: ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć (aktywność, jakość pytań i argumentacji w oparciu o znajomość literatury tematycznej), ocena merytoryczna i formalna pracy pisemnej.
Kryteria oceniania: przygotowanie do zajęć, aktywny udział w dyskusjach, przygotowanie pracy pisemnej na zaliczenie
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Burns, D., Howard, J., & Ospina, S. M. (Eds.). (2021). The SAGE handbook of participatory research and inquiry. Sage;
CohenMiller, A., & Boivin, N. (2022). Questions in qualitative social justice research in multicultural contexts. Routledge, Intercultural Education, Routledge;
Datta, R. (Ed.). (2020). Indigenous reconciliation and decolonization: Narratives of social justice and community engagement. Routledge;
Górak-Sosnowska K. & U.Markowska-Manista (Eds.).(2022). Non-Inclusive Education in Central and Eastern Europe: Comparative Studies of Teaching Ethnicity, Religion and Gender, London, Bloomsbury;
Liebel, M. with R. Budde, U.Markowska-Manista, P. Mead, (2023). Childhoods of the Global South. Bristol, Policy Press, 2023;
Paris, D., & Winn, M.T. (Eds.). (2013). Humanizing research: Decolonizing qualitative inquiry with youth and communities. Sage Publications; Smith, L.T. (2021). Decolonizing methodologies: Research and indigenous peoples. Bloomsbury Publishing;
Shier, H., Berson, I., Berson, M., & Gray, C. (2019). Participatory Methodologies to Elevate Children's Voice and Agency, Information Age Publishing, Charlotte NC.
W cyklu 2024Z:
Burns, D., Howard, J., & Ospina, S. M. (Eds.). (2021). The SAGE handbook of participatory research and inquiry. Sage; |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: