SDNH - Seminarium "Szkoła mistrzów" 1500-SZD-SM
Wykłady w trybie zdalnym wybitnych badaczy ze świata zapoznające uczestników Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych UW z najnowszymi trendami światowej humanistyki. Doktoranci poszczególnych dyscyplin reprezentowanych w SDNH zgłaszają na I roku swoje propozycje, realizowane w miarę dostępności proponowanych wykładowców.
Badacze prezentują wykłady poświęcone konkretnym zagadnieniom wynikającym z prowadzonych przez nich badań wskazując na zastosowane metodologie, kładąc nacisk na nowatorskie rozwiązania i światowe trendy z zakresu reprezentowanych dyscyplin oraz badań interdyscyplinarnych. Podczas zajęć doktoranci mają unikalną szansę podjęcia dyskusji z najwybitniejszymi reprezentantami światowej humanistyki. Dyskusja po każdym wykładzie moderowana jest przez wybranych doktorantów z danej dyscypliny.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
zna i rozumie:
- w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe - właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej (P8S_WG.1)
- główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie (P8S_WG.2)
- metodologię badań naukowych (P8S_WG.3)
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji (P8S_WK.1)
- ekonomiczne, prawne, etyczne i inne istotne uwarunkowania działalności naukowej (P8S_WK.2)
Umiejętności:
potrafi:
- wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności (P8S_UW.1):
- definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą,
- rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować,
- wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
- dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy (P8S_UW.2)
- komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym (P8S_UK.1)
- inicjować debatę (P8S_UK.3)
- uczestniczyć w dyskursie naukowym (P8S_UK.4)
- inspirować i organizować rozwój innych osób (P8S_UU.2)
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym (P8S_UK.5)
Kompetencje społeczne:
jest gotów do:
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (P8S_KK.3)
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (P8S_KO.2)
- podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym (P8S_KR.1):
- prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny,
- respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej.
Kryteria oceniania
Zaangażowanie w dyskusji prowadzonej podczas zajęć.
Literatura
Dobrana indywidualnie przez prowadzącychdo każdych zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: